|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en BMW 320i -97:a har ett relativt stort problem med AC:n problemet är att AC panelen ( kontrollpanelen? ) ej fungerar... eller ngt liknande hehe, den stänger sig och startar hej vilt. Och nu de senaste veckorna har panelen dött och nu fungerar inget i klimatsystemet, förrutom att man får tokvarmt på fötterna... och det blir otroligt varmt i kupen.. har snackat med bilreparatörer som jag känner om detta problem.. de säger att det låter som ett jordfel... problemet är --> var då? Och varför skulle detta hända igentligen? ibland blinkar skärmen till men det är bara någon sekund.. ECC e det jag har eller som det ofta kallas ACC.. motorkoder eller liknande är väl inte användbart här :P... Tacksam för svar Mvh / Andy | |
|
Ingen som har någon vettig idé?.. kanske dra av pluskabeln nollställa hela elsystemet?<-- hade det kunnat vara att föredra? / Andy |
|
|
jag har för mig att det kan bli fel inuti acc kontrollpanelen. Om jag inte är helt fel ute så diskuterades detta på touringsidan då det stod hur man skulle göra för att den skulle fungera igen. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det är din kontroll panel som lagt av. Hyfsat vanligt fel på dessa årsmodeller. Hände på min 96:a. Bara att åka till skroten :) |
|
|
Jag är till 99% säker på att du har en dålig lödning på kretskortet som orsakar en glapp kontakt inuti klimapanelen. Mycket vanligt fel på e36. Finns en bra instruktion på forumet hur man lagar den. Om du inte är så haj på att löda hjälper jag dig gärna. Skicka ett mail om du är intresserad. Ska löda om en idag år en kille på forumet. Jag mailar en bild som visar hur du enkelt demonterar klimaenheten. |
|
|
Tack för svaren! plockade ut panelen och ruggade lite på sladdarna... vilket gjorde att panelen startade ( den blå scartliknande sladden ). så nu har jag plockat ner.. ska prova lödda.. annars blir det skrotan eller en helt ny panel... men det borde väl inte vara så farligt med 2500 - 3000 kr när bilen kostade 15000 :- :).. återkommer med info efter lödning, sålänge --> Tack för svaren! / Andy |
|
|
jag fick lägre pris hos bmw på en ny panel om man lämnade in den gamla. tror jag fick betala 2000:- Daniel www.autokonsult.se |
|
|
Jätte enkelt att fixa: Länk - Die Entwicklung stoppte bei 30 - |
|
|
tack för tipsen! nu är det så att det e inget som e "sönder"... det verkar bara vara glapp... eller ngt... jag kan trycka ... relativt hårt iofs.... på den blå "scart kontakten" och få panelen att fungera... alltså det är inget fel på resistorn då väl?... eller har jag fel? / Andy |
|
|
Jag menade kondensator ;D / Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.