|
|
|
|---|---|
|
Varför skramlar det från ac-pumpen/aggregatet när jag använt ac:n ett tag. Kopplar jag bort ac:n via knappen i mittkonsollen upphör ljudet. Ljudet uppkommer inte heller när jag precis startat bilen och kopplar på ac:n men efter ett tag kan jag höra det. Det är ett ganska markant, lätt skrammel som gör att jag oroar mig för lagerfel eller dylikt. Tacksam för råd. / Jonatan BMW - För att det känns rätt! | |
|
Någon? BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Har identisk fel på min E34 också, jag tror att lagern i pumpen är kass.Byta AC pumpen är nog den ända lösningen. |
|
|
Hmmm... det var ju inget roligt alls. Den fungerar fortfarande jättebra och bilen har bara gått 9000 mil. Lagerbyte kan väl vara en lösning? BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Det är inte många bmw som inte har det missljudet i ac-pumpen. Lyssna på några andra så får du se.Min 528-97 hadde gått 8500mil när jag köpte den, den låt så då och låter så nu.Nu har den gått 14700mil och funkar ok. |
|
|
va skönt att höra! alltså gasar jag tills det rasar! :) BMW - För att det känns rätt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.