|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var egentligen ute efter en E30 Touring som hundbil, stack och kollade på ett par som fanns till salu, dock var alla helt slutskörda eller riktiga vrak. I brist på andra bilar i "rätt" prisklass, började jag titta på E28or... tänkte att hitta en billig slit och släng bil som även kunde figurera som hundbil. Det stod att den var välvårdad i annonsen, så jag tänkte att den kanske var i halvtaskigt skick. Bestämmer mig i sista stund för att sticka och kolla på bilen. Åker dit och ser att bilen verkligen ser helt rostfri ut, öppnar alla dörrar, kollar underkanten och i skarvar och under div lister men ingen rost. kollar i hjulhusen runt och på bagageluckan och ingen rost. på ngt ställe hade det börjat bubbla i lacken men det var inte större än en 1-krona (i kofångaren bak) . Väldigt fin i lacken, inte ens små repor efter ngn maskintvättning. Inredningen var i även den i väldigt fint skick för bilens ålder. Fjädringen i förarsätet känns fortfarande ganska fast och inte nedsutten vilket är vanligt. Kollade efter skador / fläckar men hittade inte så mkt, utan det är bara lite skavt på sidan av skålningen på förarsätet, på det vanliga stället men det har inte gått hål. Inget knackaden från ventilerna, utan motorn låter frisk och känns bra också. All utrustning, såsom elhissar, speglar, servo mm fungerar. Bilen är Sv-såld och har haft 2 tidigare ägren sedan 88. Ägare 1 är född 1927 köpte bilen som ny och ägde den fram till 2004. Ägare 2 är en bil entusiast som köpte den av samma anledning som jag och fixade i ordning den. Inkl en rejäl rostskydds-behandling och nytt avgas och 4st nya hjullager. Hade egentligen inget behov av den bilen, men efter att ha hittat en E28 som var så pass välbehållen så var det inte mkt snack om den saken. Bara att köpa. Så nu har man en E28, vet inte riktigt vad man ska göra med den? Bruksköra eller försöka återsälla / fixa i ordning och bevara. _________________ ///M som i Mugge. | |
|
Grattis till bilen och välkommen i E28-sfären! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mugge, Var det inte du som aldrig skulle ha en 4-cylindrig BMW igen? ;) Grattis hur som helst! :) |
|
| Rostiga stötfångare är standard på iS modellen. Kolla även under batteriet för en vacker dag så har ditt batteri rymt sin kos. ;) M10 snurran är det aldrig några större problem med. En bra vardagsvagn för lite pengar. Vad fick du ge? | |
|
Någon bild kanske kommer? :) Ok,blev ingen M30 då,men grattis till M10:an.. Hållbar och billig att ha i drift.. Mvh Janne. |
|
|
Grattis! 518 må vara slö, men den är oslagbar som bruksbil! ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jag är fortfarande sugen på 535an... vi får se när den bilen är i ordning och besiktigad. Cylinderbehovet finns givetvis kvar men tänk på att en rak fyra är en halv V8. ;-) Sedan finns det ju en anledning till varför det kallas impulsköp :-) Det blev sambon som fick skriva under ägarbeviset, hon kör upp snart, så kommer hon att ha en fin och bra nybörjar bil. Bilder kommer givetvis, så fort jag får händer på en digitalkamera. _________________ ///M som i Mugge. |
|
| Men kan du verkligen med att ha hunden i en så fin bil? ;) | |
|
Mugge, Är bilen mörkgrå med shadowline och 15-tums BBS-krysseker? :) MVH, E38B12 |
|
|
E38B12, Du ska få se själv. bilder på väg inom kort. :-) Krysseker var iaf rätt gissat, dock 14". Vi får se hur det blir med hundarna. _________________ ///M som i Mugge. |
|
|
Nu finns det lite bilder på bilen: Länk Snart ska man ut börja pilla och fixa i ordning. Någon som kan säga vad denna bil kan vara värd? massor med bes. protokoll finns. _________________ ///M som i Mugge. |
|
|
Gissar att bilen kommer från Höör :) Grattis till köpet Mugge! Är själv sugen på en E28... Värdet ligger nog runt det jag gissar att du betalat, ~10tkr :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Den såg riktigt fräsch ut =9 förstår om att du är nöjd med den.. | |
|
Mugge, Den såg ut EXAKT som jag tänkte mig den, en bekant och jag brukar skämta om att alla sena 518iS E28 i den färgen är tokfräscha! :) |
|
bustorp |
Verkar fräsch som f-n. Bra affär tror jag. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Riktigt fin! ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Trodde att alla iS hade varvräknare och bakspoiler, för det hade min en gång i tiden. Det var väl extra antar jag då. Fint exemplar med nästan rostfri vertygsuppsättning och fräsh inredning. Den går nog många mil till, du hinner nog tröttna... ;) | |
|
Håller med bustorp, verkar ha blivit väl omhändertagen! Mvh |
|
|
Detta är vad alla e28 518iS utrustas med (förutom standard e28 utrustning): 1. Taklucka. 2. Gröna värmeskyddsglas. 3. Elektriskt inställbara ytterbackspeglar i karossens färg. 4. Centrallås med extra spärr som gör att dörrarna inte kan öppnas inifrån - en extra säkerhet mot stöld. 5. Dekorstripes. 6. Elektriska fönsterhissar fram. 7. Läderklädd sportratt och växelspaksknopp. 8. Mattsvart eloxerade lister, stötfångare lackerade i bilens färg. 9. Säten och dörrar i yllevelour. 10. Förvaringsnät för tidningar på baksidan av framstolarnas ryggstöd. 11. Dimljus fram samt extra, bakre dimvarningsljus. 12. 6 ½ x 14" korsekerfälgar i lättmetall och 195/70 HR14-däck. 13. Baksäte med individuell skålning för två passagerare, mittarmstöd bak 14. Metalliclackering; 184 Delfingrå, 181 Diamantsvart och 203 Laxsilver 15. Matchande klädselfärger; 0174 Pärlbeige, 0096 Antracit och 0097 Pacific ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Gratulerar till en fin bil. Hoppas du blir nöjd. Den är för övrigt identisk med min, Länk och Länk /Martin Länk |
|
|
Likadan som min med fast jag har blå inredning. Fast era är i betydligt bättre skick :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.