|
|
|
|---|---|
|
Min baklucka vill inte gå upp. När man öppnar den åker den upp lite grann, men "kroken" som sitter runt låsbulten verkar inte åka åt sidan, så den blir liksom låst fast den glappar typ 1 cm. Har ryckt som en galning men den vill inte gå upp. Försökte pilla kroken åt sidan med en tillböjd lodpinne, men det var inte lätt. Efter brist på tålamod blev jag på dåligt humör och la ner. Man ser att bakluckan har dummat sig förut då någon annan tidigare ägare har varit där och pillat med ståltråd e.d. Det är alldeles repigt på kanten som går under bakluckan. Har inte skisack heller så jag kommer inte in i bagaget den vägen. Hur ska jag göra för att få upp luckan?! (jag har softclose men det kanske alla e38 har?) Mvh Johan Länk | |
|
Testa med att lägga lite vikt på luckan vid låset samtidigt som du öppar så kanske "kroken" glider undan lättare. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Det har jag försökt med. Hur ska jag bära mig åt?! Länk |
|
|
Kan man inte koppla ur elöppningen så att man kan vrida runt låset med nyckeln typ? Länk |
|
|
Låsdelen har tyvärr ingen mekanisk förbindelse med låsmekanismen till luckan, så det fungerar inte. Säkringarna till softclose sitter dessutom innanför bakluckans klädsel höger sida. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
ser att många länkar till 7 seriklubben i sina siggar men jag har aldrig fått era länkar att fungera. Har sajten lagt ner eller vad gäller? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Jag hade visst glömt att ändra länken, gjorde lite ändringar förut. Länk |
|
|
Oj, läste visst lite fel. :P Nu funkar iaf min länk även om den inte är till 7-serie klubben ;) Länk |
|
| På baksidan av luckans låsdel sitter det ett manuellt vred som frigör låset om det vrids medurs. Om man kan lyckas nå dit med en svetstråd el. dyl. med den centimeters öppning som softclose excentern medger vågar jag dock inte påstå. | |
|
Gah det måste finnas nått annat sätt :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.