|
|
|
|---|---|
Widén |
bilen blev orkeslös och började rycka o ville inte växla som den skulle, kollade felkoder och fick fram att förtransportskyddet var för lågt. Pratade med BMW verkstan som sa att det absolut var fel på luftmassemätaren, men dom hade inga förklaringar ang. felkoden jag tagit fram. Bytte den svindyra luftmassemätaren, ingen större skillnad. kollade bränsletillförseln till filtret, som jag också bytt, konstaterade att det kom lika mycke luft som bränsle. Lyfte upp pumpen på höger sida i tanken men blev inte riktigt klok på hur ledningarna går, pumpen går o pumpar bra men ledningen verkar dra vidare i tanken till vänster sida?? ihop med givare o sånt på höger sida kommer en retur. har kollat på realOEM men blir inte klok på hur förpumpen trycker bränslet till pumpen under förarstolen. Felet alltså just nu, bilen ska växla, vid fullgaspådrag, vid ca 4500rpm men vid typ 4400rmp är det precis som att övervarvningsskyddet slår till bilen rycker kraftigt o växlar inte förrens jag släpper av på gasen.... detta fenomen uppträder vare sig tanken är full eller tom. |
Widén |
skall vara FÖRTRANSPORTTRYCKET o inte förtransportskyddet. |
| Finns en till pump under bilen den ger ett högre tryck den kan va paj, kolla alla säkringar Länk | |
|
Widén: nr1. på bilden nedan är förpumpen i tanken, den som kallas sugstrålspump, från den går det en "snabel" över till andra tankhalvan. Länk Får du luft i bränslet även med full tank? Får du det är chansen stor att det läcker i ledningarna mellan sugstrålspumpen och förpumpen som sitter under förarsätet nr9 på bilden nedan. Länk Vore det så att förpumpen hade gett upp så skall du inte få luft i bränslet utan motorn blir slö p.g.a. bränslebristen. Så kolla efter läckor i anslutningarna till sugstrålspumpen och förpumpen samt att bränslefiltret är korrekt monterat så den inte tar in luft där. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.