|
|
|
|---|---|
|
Har en 635:a -82 som av någon anledning som jag inte har den blekaste aning om när man vrider om nyckeln till läge "1" tutar helvilt. Vrider jag om mer fortsätter det och startmotorn går men den startar inte. Det är inte signalhornen utan "larm-signalhornet" som ylar. Den tutar även om jag trycker på "UHR" på färddatorn. Vet inte med mig att jag har gjort något som kan ha orsakat felet. Jag glömde innerbelysningen på i ett par timmar med det verkar fortfarande vara krydda i batteriet. Jag har provat att koppla loss batteriet en längre stund men det verkar inte hjälpa. Kom gärna med tips om vad som kan vara problemet... | |
|
Är det kanske CODE-funktionen på färddatorn som gått in? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nej det tror jag inte. Den ska väl nollställas om jag lossar batteriet? Dessutom när CODE-funktionen går in så vad jag kommer ihåg så tutar bilen - - - - - i takt med varningsblinkers, men nu så är det bara en kontinuerlig ton. Jag har fått för mig att det har något med c-låset att göra. Det har börjat bete sig lite lustigt i samband med detta. Kan det vara så att bilen tror att den fortfarande är låst och därför vägrar starta? Jag har en repair-CD men det står inget vettigt om centrallåset i den... Kopplade loss larmsignalhornet för jag blev trött på tutandet och nu när jag vrider om nyckeln så ljuder gong-gongen istället. //Andreas |
|
|
Problemet delvis löst! Rykte ur säkring 27 som hanterar centrallåset och vips så startar bilen igen. Sätter jag tillbaka säkringen igen så uppstår samma sak som innan, alltså nått strul med centrallåset vad jag förstår. |
|
|
Plockade ur kontrollenheten till centrallåset och plockade ur kretskortet. Upptäckte en lödning som hade havererat. Efter att ha åtgärdat detta funkar centrallåset igen men vill inte starta. I instruktionsboken står det att säkring 27 även går till delar av färddatorn samt signalhornet till inbrottslarmet och även låscylindervärmen. Har ingen någon koll på vad det är som kan aktivera larmet så jag vet var jag ska börja??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.