|
|
|
|---|---|
|
Har under en liten tid haft känslan i växelspaken att de "trögar" lite, plockade ner lådan nu i helgen och det visar sig att del Nr 5 på denna länken Länk har spruckit och kortats av med ett par millimeter :/ den verkar vara gjord i bakelit eller annat skört plastmatrial... svarvade en kopia i mässing, men trögheten fanns kvar... det verkar som synkringarna sakta slitits ut... detta utan någon form av skrap i lådan eller så, enbart en viss tröghet känns som att jag måste tipsa om detta för o rädda andra från att råka ut för det :/ så nu får man väl ge sig ut på jakt efter en ny låda... | |
| Well, som sagt, jag har haft nere lådan och sett den lilla saken mosad, oljan e bytt för ca 300 mil sedan osv | |
|
Reqan: Har du provat att lossa och smörja växellänkaget nere under bilen? Länk Länk Mina svärföräldrar fick en allt trögare växelspak som löste sig direkt när jag bytte och lossade låsmuttrarna nere i länkaget, testa det först. Mvh |
|
|
Tackar och bugar för svaret rob_t_j72, det löste sig efter ett oljebyte dock, verkar som min låda inte gillade Quaker state olja... nu går den som en dröm igen //Reqan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.