AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.977

M3 E36 pyssel / bilder + funderingar

Sida 2 av 2
Underbart med någon som Stylar åt rätt håll, set vill säga mot originalskick :D

Håller med Tryggvesson, Höj henne lite, och på med originalavgas, så har du en av landets stiligaste M3:or :)

Länge leve orange blinkers!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Tycker för övrigt att du ska satsa på 3,0:ans originalfälgar, så slipper du identitetskrisen! Snyggt jobbat!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Ja det kommer bli en höjning den saken är klar! Och avgassystemet alternativt endast slutrören kommer ordnas.

Det kommer väl gå på ca 10 k tillsammans så det får vänta en månad eller två, alternativt bli vinterns projekt.

Jag är jäkligt sugen på 3.0:ans fälgar, men det finns två problem:

· Det är i princip omöjligt att hitta 4 stycken helt utan kanstötningar eller allvarliga stenskott (som inte är omlackade p.g.a. att de är skeva)
· Jag är inte säker på att mina bakdäck kommer gå på (245/40ZR17 Michelin PS2) för alla fyra 3.0-fälgar är väl 8 tum breda?

Nu har jag kört 300 mil med den så jag funderar snart på att göra ett oljebyte. Någon som har någon trevlig olja att rekommendera? Kör ej som en dåre eller på bana utan behöver någon som fungerar bra för lite blandad inspirerad landsvägskörning. Tips?

Tryggvesson: Jag var på Eurostop för ca två veckor sedan, på väg söderut för att fira midsommar. Så det var dagen innan midsommar tror jag!
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Crisse:
Det var nog dig jag såg då. Ang. olja så kan jag rekomendera helsyntet Mobil1 5W-50 som jag brukar köpa på EKO för överkommliga 349:- för 4 liter. Att slå i en 10W-60 olja som BMW rekomenderar i sina M-motorer tycker jag är till att ta i (tex. Castrol TWS & RS) om man inte nästan uteslutande kör extremt hårt med bilen så att motorn bli mycket varm.

Har själv erfarenhet av Mobil1 oljan i bl.a. min Alpina och är mycket nöjd.

- Die Entwicklung stoppte bei 30 -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.