|
|
|
|---|---|
|
hej! hur lång tid tar det att få böteslappen om man har kört för fort förbi en hastighetskamera? MVH | |
Philly. |
ett par veckor till en månad. pratar INTE utifrån egen erfarenhet! |
| Det tog 4dagar för mig att få hem lappen med det vackra fotot på mig. | |
| okej! vet att detta har varit uppe förut, men kan man förlora körkortet om man blir "tagen" av en hastighetskamera? | |
| Har man kört över 30 km/h för fort på över 50-väg.. | |
|
Cirka 5 dagar. Under förutsättning att det gick att känna igen dig på bilden med mera. Är du säker att du blev fotad? Det är ingen risk att man missar det (en gul blixt lyser upp hela omgivningen). Det är så vitt jag vet samma gränser och regler för lapptorsk vid hastighetsöverträdelse oavsett hur man åker dit. Henke B |
|
| okej! ne jag är inte säker på det. Från hur långt avstånd kan den ta kort? trodde det var en 90 väg som jag körde på...lång, rak bred väg. längre fram fick jag se en hastighetskamera, och några meter bakom den en 70 skyltm alltså en kompletteringsskylt att det var 70 på den vägen som jag körde. Så jag bromsade rätt kraftigt ner till 70, var vell kanske 60 - 100 meter ifrån den. såg inte att det blixtrade till. | |
|
Då har du definitivt klarat dig . Tro mig man märker om den tar kort avståndet är för övrigt cirka 20 m. mh Länk |
|
|
okej tack så mycket:) får hoppas det. MVH |
|
| Kan man ringa till polisen, för att höra om man har blivit tagen av en hastighetskamera? | |
|
Länsstyrelsen är det som sköter om detta. mh Länk |
|
| okej! men kan man ringa och höra om sånt? | |
|
Se tidigare inlägg du har klarat dig. Väck inte den björn som sover. mh Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.