AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.285

Frågor ang 740iA E38

Sida 3 av 3
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Philips Silvervision lyser helt ok, testa dem!

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
En nerlack skulle bli snyggt!!
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
PJ: Var hittar jag sådana? Pris?

jocke: Jo, jag har tänkt på det. Någon som vet vad det skulle kosta på ett ungefär?

/Fredrik
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
jag brukar ta ca 3500 för en nerlack, men det varierar ju lite från bil till bil, men i ditt fall skulle jag rekomendera att montera en hamann-läpp i samband med nerlacken, (kan fixa en sån åt dig om du är intresserad)
Suck!
Varför måste man förstöra en bil i så fint originalskick.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
henke: Vad anser du är att förstöra bilen? Nedlackning? Det jag gjort hittills går enkelt att återställa för jag kommer givetvis att spara alla orginaldelar. Utöver det som är gjort nu så är det faktiskt bara kromlist på bakluckan och nya fälgar (helst BMW orginal) som jag seriöst överväger...

Förutom att installera larm (518i E28) och byta till vita blinkers (320i E36) så har jag alltid haft mina tidigare bilar i komplett orginalutförande. Jag är inte så mycket för "styling".

/Fredrik
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Silver Vision hittar du hos närmaste bildelsdetaljist, typ Mekonomen med flera. Kostar ca 200-230:- för ett par. Blir dock mkt. snyggt!

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Jag har redan köpt ett par hos autoexperten idag för 230 kr. MDS säljer dem också (för 180 kr) men de hade inga hemma. Silverfärgen på dem är inte lika solid som på de glödlampor jag fick från mkt.se så dessa bör fungera bättre. Tack för tipset!

Snygg iAL du har!

Nu när man kört 7-serie ett tag så blir det svårt att "byta ner sig". Alltså får det nog bli en 740/750 iAL -99 eller nyare vid nästa byte =)

/Fredrik
Håller på att så smått konveretera till vita blinkers runt om (traditionell baklampa fast med vit blinkers.)

Nu är min fråga vad som blir snyggast eller rätta sagt stilrenast.
VIta, gråa,mörka eller klarglas i sido och framblinkers. Svarta går enligt mig FETbort.

Bilen är mörkgrå och jag funderar på att lacka ljusinsatserna i silver eller kromliknande färg men detta är inte spikat.

Looken jag letar efter är som sagt stilren och diskret, inte tuff och annorlunda, svårt att förklara men det var ett försök iallafal.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
PcDoktor,

Får jag rekommendera att låta Rieger Tuning skräddarsy något för dig? ;P

Jag hade tagit vita blinkers av de du räknar upp, allt för att hålla looken så original som möjligt ;)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
fdahl:Jag tar tillbaks vad jag skrivit. Men det glädjer en originalbög som mig att ingreppen inte blir allt för omfattande, men oavsett vad jag tycker får du göra vad du vill med din bil, det är bara jag som överreagerar.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Jag råkade hitta min gamla tråd och tänkte passa på att uppdatera den med lite fräscha bilder...

Så här ser bilen ut idag:
Länk
Länk
Länk

Det som har fixats sedan sist är fälgarna (18" M Parallell), listen på bakluckan, ny framruta, hållare för GPS/PDA + lite småsaker. Nu är den färdig "stylad" =)

/Fredrik
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Snygg!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.