|
|
|
|---|---|
|
Hej jag är en kille på 20 år som ska köpa bil... Men behöver lite råd Jag gillar Bmw som bara den men försäkringen är dyr på mig då jag bor i sthlm men jag kan skippa helförsökring bara man trivs med bilen. Jag vill ha en snabb bil gärna en man kan trimma tyvärr går det inte med bmw men Det är fortfarande en Bmw.... Valet och kvalet står mellan en BMW 328 (låna pengar) eller köpa en nissan 200sx s14 för kontanta pengar ?? va tycker ni ? Ska ha bilen till och från jobbet, köra på fritiden.. lite bana och köra på krokiga vägar :) Bakhjulsdrift ett måste !!! Råd tips ? | |
|
Skit i att trimma, låna pengar, köp en 328i. :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Gillar du att trimma är valet enkelt. Välj nissan. Man tröttnar snabbt på effekten i en 328:a och inser att det inte är så mycket att hänga i granen när det gäller prestada. Då e det bättre med en nissan som du kan peta i ett chip och så har du en pånyttfödd bil. Men har du tänkt köra original och inte bryr dig så mycket om prestanda så skulle jag i alla fall välja 328. |
|
|
328 an utan tvekan! ------ Länk Länk |
|
|
Jag gillar prestanda har kört ca 15000 mikl sen jag fick körkort och trönnat på mesiga bilar som ger gasrespons efter flera sek :). Men Bmw så fin.... fin inredningen som tilltalar men igen turbo ajj det svider gör det verkligen. Men kommer kanske köpa nissan och efter 1 år köpa en bmw :) men men får se hur det blir |
|
| Ta inga tjocka lån vid 20års åldern, helt onödigt. Köp en billigare bil och ha kul istället... | |
|
Okej tack för rådet låter förnuftigt faktiskt man ska leva istället el hur köper en nissan för min ekonomins skull... inte direkt stort lån för 328an men typ 70-80 tusen om man ska ha en hyffsad. Låter mkt då man inte ens har över halva den summan : ). Många stav fel på förra inlägget.... hoppas ni förstod vad jag meande.. mvh hassan |
|
|
För två veckor sedan hade jag samma funderingar som du. Visst är det kul med en nissan 200sx men risken att det blir mest jobb än nytta är stor. 200sx brukar bara en bil som kör hårt hella tiden så risken att du efter några veckor har en stående bil i garage med paj motor eller vexälåda är stor. Om du hittar en nissan som är i bra skick slå till. Men om du vill ha en bättre hållbart bil, lyxig och konfortabel men samtidigt sportig är bmw den rätta val, dem flesta 200sx har inget som helst utrusning och inredning är ful och plastig inget ac eller någonting. Jag provkörde 3 stycken nissan 200sx och dem flesta hade rost under vingen gick dålig eller väldigt sliten och en stor minus på nissan är att baksätte är bara för små barn, väldigt obekvämt att sitta der om man är lite längre. Bmw kan du också använda på vinter men nissan är en bil som brukas avställas på vinter, försäkring på nissan är inte billig heller, det är ganska dyrt faktisk kanske till och med dyrare en 328 faktiskt... Kolla på den här länk www.200sx.nu där finns den svar som du letar efter jag lovar.... Mvh Mauricio Forresten köpte i ställe en fullutrustad 318i 94 som andra bil tyckte att det var bättre så för mig, billig i försäkring och bra och hålbart bil som drar lite bensin än att ha en trasig sliten nissan som det enda som är positiv är att den går bättre när det går.... |
|
|
Okej men jag ska kolla på en s14. s13 modellerna är ju erkännt av sämre kvalitet får se hur det bli man kan inte gå och hoppas att motorn ska rasa el lådan. Så kan man aldrig tänka då skulle jag aldrig köpa en bil. Samtidigt är motorn i s14 verkligen håll bar verkar det som tål 500hk utan att man byter botten del.. Sen är bmw inte felfri direkt de har en del andra problem men som sagt jag har aldrig hört att s14 rasat som orginal.. Men men jag skippar helförsäkring tror jag då det kostar en förmögenhet att försärka både 328 och 200sx. Ha de |
|
| Köp en bil du har råd med utan lån. Vad det sedan blir för bil kan du säkert avgöra själv. | |
|
Visst hassan man ska inte tänka så när man ska köpa bil men en bil som kör hårdare varje dag har större möjligheter att paja än en vanligt bil. Det är alltid bättre att köpa en liten dyrare sportbil en en billigare sportbil. En nissan s14 kostar en hel del om du vill ha en fräsch exemplar. Alla nissan s13 och s14 kört hårt det är inget pensioner som köper en nissan s13, s14 om du vet vad jag menar, hoppas att du hittar en som är fin och välvårda. Lycka till mvh mauricio |
|
|
jo instämmer helt att billigare sport bilar har en tendens att var amen hård körda då vi stackars ungdommar inte har pengar :). Men jag ska leta efter en som fräsch och så får vi hoppas påatt jag hittar enfin då jag ska till tyskland finns lite fler att tita på jämnfört med två i sverige som är i org utförande |
|
|
Försäkringen är som tidigare nämnt i tråden mycket billigare uppåt i tråden. Försäkrningen är tillochmed billigare på 328an än 325, varför då kan man ju undra? =) Jo, för att pengen man får betala för försäkringen bildas på olycksstatistik på modellen / märket. Och efter som ett 325 defenetift klassas som en ungdoms bil är den mkt mkt dyrare... 328 har änsålänge inte fått den stämpeln då den är förhållande vis mkt dyrare. Äger själv en 328a och har aldrig varit med om bättre bil! Älskar den över allt annat jag tidigare haft. Har även prövat små sport bilar och det är inget för min del iaf. Körde senast en honda prelude 2.3 i. Visst gick den bra och var kul att köra, men hemsk komfort och med garanti ful inredning, ingen utröstning inget baksäte, knappt någon baklucka... Såhär skulle jag kunna fortsätta hela natten, men måste till jobbet nu. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.