|
|
|
|---|---|
|
Jag kommer eventuellt inom några veckor åka till tyskland för att köpa en 750ia 95. bilen står hos BMW verkstad och är defekt. verkstaden har felsökt och kommit fram till att styrenhet EML är defekt kostnad ca 1200 Euro. Länk Bilen går att starta och går riktigt på tomgång men stannar när man gasar. Någon som har någon erfarenhet av detta på 750 E38:an? jag har sökt men hittar inget, det verkar som M73 är en väldigt problemfri motor, av läsningen här att döma. BMW CS #5139 | |
Paap Reeder |
J.L ... är EML- boxarna guldplätterade på E38? Köp en beg på skroten här hemma och ta med. Själv tror jag inte på att det skulle vara EML- boxen. Från min vedbodströskel tycker jag mera det låter som gaspoten eftersom den styr boxen. Att DIS anger boxen kan mycket väl bero av att exvis ett kabelbrott indikerar detta. Om boxen skulle vara fel borde den lägga M73:an i nödläge. Har svårt att tro att man gjort en sådan konstruktion att bilen skulle bli tvärstående på Autobahn bara för att EML- boxen "lagt av". Nåväl ... litet peptalk inför resan .... Själv har jag "misshandlat" mina boxar å det grymmaste. Nästa steg är brand eller pressning ... och dom går hur fint som helst. MVH /// Paap R |
|
Läs detta: Länk Annars kan du prova att söka på det forumet, du kan väl tyska? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hmm.. de bekräftar ju lite vad jag misstänkte att det egentligen sällan är fel på boxar - desto oftare givare eller kablage. En ny box kostar 14700 kr och finns inte i sverige - ingen storsäljare såldes. Fast å andra sidan tycker man ju att BMW verkstäder i tyskland borde veta vad dom håller på med, i alla fall på de ställen jag har varit har man gjort ett extremt seriöst och kunnigt intryck på mig. funderar faktiskt på att låta verkstaden få fria händer och laga bilen och byta box mm. Hur mycket det kostar är spelar ju ingen roll eftersom priset på bilen kommer att sjunka med samma hastighet som verkstadsfakturan stiger. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.