|
|
|
|---|---|
|
Jag planerar at köpa en 523 till hösten och har några frågor för jag är en Bmw rookie.Jag hade tänkt att betala max 100000 för den och jag har kollat massa annonser i den prisklassen,grejen e den att dom har gått ca 20000 mil.Hur långt kan man förvänta sig att den går utan större problem om den servats regelbundet och är välskött? Skulle vilja ha M paketet och har hittat en fin som jag länkar till men tycker den är aningen dyr,är det priset befogat eller borde gå att pruta? Hoppas på svar! Länk | |
|
Angående miltal och slitage: Är alla slitdelarna redan utbytta (vilket dom bör vara på en bil som närmar sig 20.000mil) så kommer dom förmodligen gå väldigt problemfritt i säkerligen 10-15.000 mil till innan det är dags för slitdelsbyte igen. Med slitdelar i detta fallet menar jag bla dämpare, fjädrar, bussningar, bromsar osv. Bilen du länkar till ser trevlig ut vid en första anblick, priset tycker inte jag är något direkt att pruta på men andra tycker förmodligen motsatsen. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Är bilen i fint skick så är inte priset fel men kolla igenom allt ordentligt. | |
| Om du inte kan så mycket om BMW så bör du få bilen testad INNAN köp. :) Rätt bil blr en kalasaffär, fel bil en ekonomisk fallgrop. Milen i sig säger inte så mycket om skicket... | |
|
Leta efter rost många E39 bilar har problem med falsrost i dörrar,motorhuven,bagageluckan även om de inte har många mil på mätarn,så syna bilen noga för även om de ser fina ut på håll så kan de vara ruttna! mvh |
|
|
Bilen du länkar till ser jättefin/ashäftig ut och oavsett vilken bil du köper för 120 000:- får du reparera/laga den med tiden. Vid 20000 mil bör du dock göra en diagnos på bilen hos en auktoriserad bilverkstad som kollar avgasvärden, milställningen mm. Titta här: Länk BMW - För att det känns rätt! |
|
| Rostskyddsgarantin gäller i 6 år på dagen. BMW brukar fixa eventuell kryprost i kittskarvar och liknande gratis innnan garantitidens utgång. Var noga med detta... | |
|
Måste tacka innerligt för hjälpen!Jag tror tyvärr inte det kommer bli just den bilen utan satsar nog på en annan vanlig 523i men det blir nog inte på några månader så man vet ju aldrig vad som kommer ut på annons tills dess.Kan erkänna att jag blivit rejält skrämd av att kolla på importerade bilar då jag läste det inlägget om skruvad bil=/ Nåväl,tack ännu en gång! |
|
| Var inte rädd, men försiktig, så går det nog bra när det väl är dags att handla... | |
|
Den här Länk köpte jag för drygt 4 år sen, den hade då gått 16000 mil, nu har den gått 29000 och går fortfarande kanon, endast slitdelar bytta, jag är mycket nöjd med den. BMW CS #5206 |
|
|
gar nagot sönder så kostar det iregel att åtgärda, det får man inte glömma. fick idag veta att Det tydligen skall ha tillverkats ett okänt antal e39 528 med lågfriktions kolvringar,(96-97) som har en lifslängd kring 13000 mil. Kan tillägga att jag älskar min kära beemer fast den tillhör denna kategori. Kändes surt när jag fick veta det men .. Smakar det så kostar det |
|
|
Hade jag de pengarna och aspirerade på en e39 skulle jag definitivt inte satsa på en 523 från 99 med i princip 20000mil. Betänk att milskräcken är MYCKET utbredd framförallt bland BMWköpare när det blir dags att sälja. Denna känns betydligt mer prisvärd t ex. Länk Dock bara en i raden av exempel. Borde gå att hitta mer prisvärt i Sverige också! |
|
| Ännu en svart autohus.de BMW med sunken inredning. ;) | |
|
Måste fråga lite till känner jag.Var och kollade på en 528 M idag och den var verkligen jättefin!Detta leder mig till frågan hurvida det är skillnad på M5 och M-sport.Jag förstår att det inte är samma motor i.Men vad är det mer som skiljer dom åt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.