|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar hur man lossar taket på en e36? | |
parolof |
Länk |
| hej!fick isär allt häromdagen å såg till min stora glädje att vajern har släppt,går de laga eller är de bara å köpa ny lucka? | |
parolof |
vad menar du? går den inte att haka i igen, eller har den gått av? |
| de verkar som att den har gått av. när man vevar så hackar de bara å luckan är still! | |
parolof |
med lite tur är det bara kugghjulet på motor som är slitet, ta bort motorn och kolla |
|
tog isär mer,nu ser man tydligt att vajern är av eller har släppt. på ena sidan ser man vajern tydligt,på andra ser man inget,de är tomt! |
|
parolof |
ok, vajrarnas resdelsnummer finns här Länk men inga priser så dom kanske inte går att beställa längre...skroten nästa;-) |
|
men går de byta vajrarna? hur gör man de? rören dom sitter i är ju nitade. |
|
|
har tagit isär lite till men jag får inte bort själva luckan från "ramen". har lossat i framkant men hur får man isär den i bakant ? |
|
parolof |
det ser du ju här Länk |
|
ok,fast jag har tagit loss hela luckan från bilen.känns ju som lite mer jobb när jag ser på länken :) men jag kunde inte ta bort själva luckan som dom har gjort på bilden! den sitter fast å de går inte skjuva bak "innerluckan" !! den sitter stenhårt. några tips? |
|
parolof |
du har alltså tagit bort plåtluckan men har "innerluckan" kvar? den ska du bara skjuta tillbaka enligt: (eller missförstår jag dig?) First, you need to push the button to slide the sunroof back. Just enough so that the rear of the sunroof drops about 1/8". At this point, the interior panel can be pushed back into the roof by hand. Once you have done this, try not to slide the roof back any more or you get the situation where the interior panel comes off of its track and no longer slides back when the roof is tilted. Once you have the interior panel pushed back, move the sunroof (using the switch) back to its normal closed position. Using a 17mm wrench, take off the three large nuts that are in the middle of the roof. |
|
har testat å skjuva bak den men den sitter stenhårt! har inte fått bort plåtluckan som på bilden de är de jag vill,får testa sen ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.