|
|
|
|---|---|
|
Motortempen står alltid på 1/2 vid normal körning. Men vid tomgång i drygt 30 minuter går tempen upp till 3/4. Tempen sjukner igen till 1/2 när jag börjar köra igen. Normalt ? | |
|
Förmodligen dålig fläktkoppling eller igensatt kylare. Kan även vara vattenpumpen som håller på att ge sig Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag bytte kylare & vattenpump på BMW för 2 månder sen. Dags kanske att byta fläktkopplingen oxå ? |
|
|
fläktkopplingen är ett hett tips! när motorn är varm så skall fläkten snurra snabbt, man kan testa om man kan stoppa fläkten för hand genom att ta tag i bladen....kan du det så är kopplingen slut, kostar runt tusenlappen till en e30, vet inte vad den går på till e36... fläkten snurrar ju även om fläktkopplingen är kass, men där är liksom ingen kraft i den om man säger så...vilket då lätt kan leda till att den inte orkar kyla när man står stilla....fläktkopplingen på min e30 är helt slut men den håller sig bra i temp ändå, tillochmed nu när det är rätt så varmt ute, konstigt tycker jag! MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.