|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, vilken motor anser ni låter skönast bland alla BMW'n? Själv tycker jag att V8 låter bäst. Har tyvärr inte hört nya M5:an med V10 från nära, men av de som jag hört tycker jag faktiskt att V8:an låter bäst! Obs, alla bilar i original-version! ------ Länk Länk | |
cane |
v8, men har inte heller hört v10an ordentligt... (bara sett en live i en bilkö) men gissar att den tar tronen efter att ha hört ljudklipp! |
|
Carrera GT:s V10 är svår att slå. Flåklypa |
|
|
Gillar Ferraris V8:or,låter riktigt rejsigt original. mvh |
|
|
Grabbar...BMW's var det ju :) Rak sexa med hål i slutburken...Original hål ;) Mvh Janne. |
|
| Av de BMW jag kört - vilket inte inkluderar någon M-modell - är det ganska dött lopp mellan en modern rak sexa (som i 5-serien t ex) och den lite äldre V8:an i min egen bil. Den senare låter klart biffigare under belastning dock :) | |
|
Jag tycker att de raka 6:orna låter underbart, beroende på vilken modell det är. V12 är också favorit, precis som den nya V10:an i M5:an och M6:an. V8 låter också gott! Blir nog svårt att jämföra och säga vilken som låter skönast, men om en 4:a kommer in i bilden så ligger den tyvärr på sista platsen. //Schnitzer |
|
| Ferrari's äldre V12or och V8or är svårslagna, men även BMW's lite hårdare trimmade sexor låter ljuvligt | |
|
Jag tycker att BMW's 6:or i M50 motorerna låter också bra! ------ Länk Länk |
|
|
3,8 liters sexan e grymmast =) Mvh Jojje |
|
parolof |
en VW boxer 4 är inte helt fel heller;-) |
Gemini__ |
Jepps, Jojje har rätt här. Ingen idé att fortsätta denna diskussion =) Den största sexan BMW någonsin byggt är den motor som är manligast. |
|
Lägger också min röst på rak M5 6:a!!! Sjöberg |
|
|
Detta låter bäst! Länk Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
E39 M5 (V8). Inga diskusioner. Danne Min bil: Länk |
|
|
M5 E34, 4500 rpm och uppåt! :) //Schnitzer |
|
|
Största och bästa, 3.8L sexan... låter så gott att det svider... "En gång BMW, alltid BMW" |
|
| Finns nog inget i världen som slår en Carrera GT jag vet det är inte Bmw motor den som sitter i M5 låter mesig i jämförelse med GT nja kanske inte mesig men..... | |
| Raka M sexorna.... | |
|
3,6 eller 12 cylindrar låter bäst musikaliskt, det finns ett litet repotage om det i Teknikens värld för ca ett halvår sen. Efter att ha stått på starplattan hela helgen på Tullinge racevay och hört det mesta kan jag bara hålla med, Både Vidar Strands M5a och Richard Cornacchinis Supra låter helt underbart. Vist fanns det V8or som både lät och kändes mera, men det var inte samma skönsåg som i 6orna. |
|
|
1. M5 v10 2. M3 CSL 3. E34 M5 Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.