|
|
|
|---|---|
|
Min kära 318 (E30) vill inte starta längre. Det verkar vara att den inte får någon bensin eftersom den går igång ett ögonblick på startgas men annars är helt död. I ett tafatt försök att få bilen att starta knackade jag lite på en svart burk framför bromsvätskepåfyllningsbehållaren som jag trodde var någon slags bränslepump. Sedan har jag dock hört att det är "bränsle kolkanistern" och efter att ha läst lite i forumet har jag förstått att pumpen sitter i tanken. Det lustiga var dock att bilen startade (och funkade en dag) efter knackandet på denna kolkanister och lite juckande med en kontakt vid den. Detta hjälper dock inte längre och det var kanske slumpen som gjorde att det hjälpte förra gången. Vad kan vara felet. Bränslepump? Relä? Kontakter? ... ??? | |
|
Jag tog ur baksätet idag och kontrollerade bränslepumpen. Den är död. Vad går en sådan på ny respektive från skroten om man kan hitta någon? |
|
| Kostar runt 2000kr ny, och ett par hundralappar kanske på skroten. Men det är ju ett väldigt vanligt fel på E30, så det är frågan om ifall det är värt att köpa en begagnad. Fast det är klart, den är ju rätt enkel att byta så det kan ju vara värt. Lite förtretligt att bli stående någonstans bara. Min pump gick sönder vid norska gränsen, det var bara att ta bussen hem. | |
|
Ca 2000:- för en ny skulle jag tro, har du intank, eller inline pump? Inline pumpar kostar kring 1400:- |
|
|
Jo det är en intank som jag har. Över 2000kr för en ny har jag märkt att du har aldeles rätt i. :( Jag försöker finna en begagnad istället. Om nån har en över som de vill bli av med så säg till. |
|
|
Lånar tråden litegrann :-), jag hade defekt kolkanister så jag kopplade ur min. Jag har start problem med min 318E30-88, trodde förut att det bara hände när det var varmt ute men har nu konstaterat att oavsett temperatur så kan det gå trögt att starta. Igår var det varmt +20grader men bilen hoppade igång omedelbart när nyckeln vreds om, vad kan det bero på att vid 9 av 10 försök ungefär så måste man hålla kvar tändningen 3-5sekunder? Jag skulle verkligen också vilja fråga nilsrock (eller någon annan) som haft detta problem ifall deras bilar ströps efter dryga 5000rpm? |
|
|
Lyfter tråden! FRIFART,har samma problem med min! Bilen börjar gå på 3 burkar efter 5000 rpm,känns som en ordentlig strypning JA. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.