|
|
|
|---|---|
mani |
jag satt i bilkö och plötligt va motorn för varm,brukar de vara så me 535,orna?vad kan man göra åt de?annars går den perfeckt |
| Kolla upp så att fläktkopplingen fungerar som den skall | |
|
Brukar som sagt vara fläktkopplingen som blivit "lite slapp".. Kostar dryga tusingen att köpa nytt. Du kan ju prova att rulla en tidning(inte allt för tjock) och "känna på fläktbladet" när motorn är varm(inte för varm naturligtvis :)) om den då inte går att STANNA så är den hel,då är det ett annat problem du har(vattenpump?) Akta fingrarna vid ditt "test" kanske måste tilläggas ;) Om du konstaterat dålig fläktkoppling, är mitt råd i detta fall att verkligen köpa ny fläktkoppling och inte "investera" i en begagnad,ty de flesta beggade är dåliga(99% av dessa,min erf.). Mvh Janne. |
|
mani |
tack för erat svar:) |
|
Hej ! har en 520 88 (gamla motor me 129hk) .. har oxå lite problem me värme (värmemätaren visar mellan halva och det röda efter man vatt o kört lite klart) . Brukar inte mätaren vara max på halva. nån som känner igen det , kanske haft samma problem ... annan fråga , läst nånstans det e rek att byta kylarvätska typ varannat år.. vet nån varför .. och kan man göra det själv ... tack i förhand .. BMW: BECAUSE I’AM WORTH IT |
|
|
Kom ditt problem helt plötsligt eller har du gjort något så du måsta tappa ur kylarvätskan? Efter man tappat ur den måste motorn luftas - Ordentligt! Motorn du har är lite krånlig att lufta (egen erfarenhet.) Annars kanske vattenpumpen är dålig eller fläktkoppling/termostat? Kolla också efter läckage. Och... Kylarvätskan bör bytas vart annat år, men det påverkar knappast motortemperaturen. Det är bara för att frostskyddet ska vara rätt. /Per |
|
mani |
de ha nog alltid varit så att den går varm om man står länge på tomgång,men de kanske inte är konstigt då de är såhär varmt,vet ej..jag ha ganska nyligen köpt bilen,kylar vätskan är rätt nivå och den läcker inte |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.