|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad skall jag ha för sommardäck på min bil? Dimensionen är 235/45x17, men jag vet inte vad jag skall köpa för märke. Några erfarenheter om vad jag bör eller absolut inte bör köpa? Tack! /Micke | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Continental sportcontact 2 funkar ypperligt klassade för 300km/h mig har sådana (Uniroyalen slut) Och sen finns det ju Michelin också så klart Uniroyal rainsport/Rtt2 är ett mycket bra alternativ för den mindre plånboken. Ett tyskt favoritdäck enl. däckhandlaren. Har bara bra erfarenheter av Uniroyal. MVH Hasso |
|
Toyo Proxes T1-S har ju fått väldigt bra betyg...lågt pris också! Själv köpte jag en uppsättning Bridgestone Potenza S02 Pole Positions förra våren till min M3:a, grymma däck! men lite dyra... Kolla www.gummihuset.se dom har bra priser! /Klas |
|
| Den tyska motortidningen "Sport Auto" som utkommer den 15 februari i tyskland (någon vecka senare här) har test av prestandadäck i det numret. Kan vara värt att läsa. | |
|
Tackar... Jag skall beställa innan den 15e så tyvärr hinner jag inte få tag på Sport Auto. Lutar just nu åt Bridgestone Pole Position S-03, men jag har också funderat lite på Goodyear Eagle F1. Nån som provat nåt av dessa? /Micke |
|
| micke: Om du ändå känner dig osäker, så kan jag rekomendera att du tittar på www.tirerack.com där finns nog det mesta du vill veta innan den 15e. | |
|
I förra årets test i sport auto ansåg man vid sammanvägning av olika testmoment att nr 1 var Pirelli P zero rosso, 2 Continental Sport Contact 2, 3 Dunlop SP Sport 9000, 4 Michelin Pilot Sport, 5 Uniroyal Rain Sport 1. De tre första ansågs vara mycket bra, nummer fyra och fem bra. Tyvärr kunde jag inte se om Bridgestone var med i testet då det var ett referat av en artikel jag läste på nätet. |
|
|
Ingen anständig svensk tänker väl ens tanken att köpa Continental däck numera? Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lika lite som att köpa en konstig Finsk leksak som går att ringa på:-) Contineltal tillverkar Gislaved ,Semperit, Barum ,Uniroyal, Viking. MVH Hasso |
|
Jag bekymrar mig mera för VARFÖR företagen väljer andra länder än Sverige. Priser, skatter, företagsklimat osv, inget att vara speciellt stolt över eller?? FP |
|
|
Tydligen så har du inte funderat länge nog, eller inte mäktat med att dra korrekta slutsatser. Sverige har ett av Europas lägsta företagsskatter, vad det handlar om är att man plundrat företaget för att sedan utnyttja EU:s glesbygdsbidrag för att bekosta en annars olönsam flytt.. Ett skändligt tilltag som bör bestraffas med konsumentbojkott. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
Angående Continental så står hela historien om KF- Gislaved, Norska Viking-Continental i metallfackenstidning Da som kom idag. MVH Hasso |
sebbe_bmw |
Beställde nya ContiEcoContact till 528an i går:) Har också ContiSportContact2 på 540..har kört 10 mil med dom så...har inga kommentarer...därimot så är dom jag har och kommer ha på 528an bra på den bilen... tysta och fina.. Sebbe |
|
Så... 4st Goodyear Eagle F1 GS-D3 beställda. Får se om de går att köra på eller om de är kass. /Micke |
|
Sebbe:Continental för oss som bara nöjer oss med det bästa:-)Är helnöjd med mina contact2 fick dom till samma pris som Uniroyal rainsport som var slut. Däckhandlaren smörade contiförsäljare som tydligen var en hygglig prick. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.