AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
487

Hur stora fälgar/däck kan man ha?

Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Sitter och funderar på det här med däck och fälgar. Hur stora kan man montera på en 325 coupé (dimensioner)? Rent praktiskt finns det väl en gräns och sedan har vi ju det lagliga.

Jag är helusel på sånt här, men det skulle vara kul att veta.
Jag kör min M3a på 18"x8,5 fälgar skodda med 225 fram, 255 bak, men då var jag tvungen att valsa in skärmkanterna bak....självklart kan man även få in både 19" och 20" , om man hittar däck med rätt profil, men jag skull vilja påstå att max fram i bredd är 235 och bak 255....... lagen vil ju inte att däck/fälg skall vara bredare än bilens bredaste punkt ( ej backspeglar) , så min uppsättning är laglig iallafall...lycka till, MVH

Philip
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Tack för svaret. Då vet jag i alla fall att man kan köpa väldigt breda däck utan att behöva oroa sig. Intressant att veta att däcken inte får vara bredare än bilens bredaste punkt (var osäker på hur det låg till).

Micke
Anytime : )

Det där med däckens bredd fick jag erfara när jag blev stoppad i min M5a på gotland, polisen tittade med skepsis på mina bakfällgar, 10" med 255or... : ) Lycka till med fälg/däck köpandet, MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.