|
|
|
|---|---|
|
Vad tror herrskapet om att turbo-konvertera en 92as 525a?? Förslag, tankar och erfarenheter mottages gärna. | |
| jag hänger gärna på på det förslaget om det går lika bra med en 525i 24v. så. vet att grenröret ska hålla och även kolvarna ska tåla turbotryck men inte för högt, max 0.8 tror jag det var. | |
| Låter bra det. har suttit och funderat på detta en längre tid nu, frågan är bara vad som ryker först när man installerat turbo. Nästa fundering är hur mycket hästar det skulle ge om man nu låt säga laddar 0,8bar. Har 193 i den nu, tror du man skulle kunna få upp det till lite över 300hk om man samtidigt chippade och bytte avgassystem o kattar?? | |
|
hej nasdaq. det som åker först är nog kolv och topp om du laddar för mycket. har ju själv 193hk i min bmw. vet en som har gjort det och ham sa att det är runt hörnet garanti på motorn som han har. men han har ställbart bränsletryck i sin bil för att motorn inte ska spika. för det är då som det kan rycka delar. |
|
| Chippa inte med ett sugmotor-chip,det blir bara sämre om ni ska köra turbo. | |
|
Inget sugmotorchip då det höjjer tändningen. M50 motorn pallar 500+hk om det är riktigt mappat! |
|
| AGA-diffa slutväxlen bara annars kommer diff-dreven snart att skjuta, har själv upplevt det! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.