|
|
|
|---|---|
|
Jo, en fråga som jag har klurat lite på. Min stereo slås av när tändningen slås av, men slår jag på positionsljuset på ljusomkopplaren med tändningen av så kan jag lyssna igen. Ska det vara så? Mer fuffens. Om jag slår av ljuset helt med tändningen på så dör stereon... Ska det vara så också? Alltså: Tändning av med ljusomkopplaren i läge ljus ger stereo av. Tändning av med ljusomkopplaren i läge positionsljus ger stereo på. Tändning av med ljusomkopplaren i läge inget ljus ger stereo av. Tändning på med ljusomkopplaren i läge ljus ger stereo på. Tändning på med ljusomkopplaren i läge positionsljus ger stereo på. Tändning på med ljusomkopplaren i läge inget ljus ger stereo av. Hoppas ni förstår. Är det någon mer som har som jag eller är det kopplat helt galet? Ska tilläggas att strömmen till stereon kommer från en liten kontakt som sitter i den vita dosan under ratten till vänster. ///BMW - Was sonst! | |
| Hej jag har nätan lika på min e30. när jag sätter på lyset så statar stereon och när lyset stängs av stängs stereon oxå av. ganska bra tycker jag. Lyse av = ingen musik Stereo på = lyse på. har ingen halvljus automatik på min så man glömer lätt lyset annas | |
|
Stereon är felkopplad! Från fabrik sitter det en fördragen kontakt som bl a innehåller jord, konstant +, radioläge + samt instrumentbelysning +. Någon har förmodligen kopplat in stereon på instrumentbelysningen. Koppla om det så att det blir rätt, annars finns risk för att det brinner säkringar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hehe, jag har samma funktion på min E30 med enda skillnaden att jag har halvlusautomatik oxå då den är svensksåld. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Strömmen till stereon kommer från en vit kontakt som är ikopplad i det "stora" vita kopplingsblocket under ratten, eller rättare under instrumentbrädan till vänster. I det blocket sitter även strömkabeln till eltakluckan. Men kontakten som går till stereon (den går bara till stereon, inte till nåt lyse alls) innehåller jord, en konstant plus och två plus när tändningen är på. Bilen är svensksåld men enligt en verkstadskompis och några andra så är det inte halvljusautomatik. Vart ska denna kontakt sitta från fabrik? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Finns ofta en sladd som styrs av ljusomkopplaren som skall styra eventuell dimmer funktion på stereon. Allså så att displayen dämpas när du sätter på ljuset. Den ger också 12V. iaf på min E36 Killar me hjärna skrotar bilar me stjärna.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.