AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
959

Hjälp med värdering av en 330 Xi

Bi
3
Billy325
BMW 325i -03
Hej.
Är lite köpsugen på en BMW 330 Xi som en kollega har. Han ska nog sälja den, men jag skulle vilja bilda mig en uppfatting om vad såna ligger på ungefär.
Det är en 03a, uttagen i juni. Den har komfortpaket, mettalic, skinnklädsel med elmanövrering på båda stolarna. Steptroniclåda. cd-spelare. Delbart baksäte och sk skidsäck. Vinterdäck medföljer. Har en del stenskott och nån liten buckla i vörigt i fint skick. Vore bussigt om man kunde få en uppfattning om vad de ligger på.

Tack på förhand.
Inget m-paket II??
Vore bra o veta isf
mvh
Bi
3
Billy325
BMW 325i -03
Jag tror inte det... Den har ju spolier och kjolar och så. Runda dimljus fram är det iaf.
Nu blev man ännu mer osäker på priset??????
Förstår inte riktigt poängen med o be om hjälp med att värdera en bil när man inte ens orkar bemöda sig med o ta reda på tillräcklig information om bilen?
Jag kan tänka mig att fyrhjulsdriften inte höjer värdet en krona. Snarare så att många anser det vara onödigt, och föredrar vanlig bakhjulsdrift på 330.
Jämför med en vanlig 330 av samma årsmodell utan M-pack, så får du nog ett rimligt riktpris.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Det är väl inget M-pkt om den har runda dimljus fram?

Vart har vi wendtan, han känner nog till varje detalj när det gället M-paket!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Men billy!!!!
Ser hans bil ut likadan som din? Har du M-pkt på din bil?
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
jaken
det är definitivt M-paket om den har runda dimljus fram.
Korak; Facelift E46 Sedan/Touring har runda dimljus, oavsett M-paket eller inte..

vanlig Länk

M-paket Länk

Vet man inte om den har M-paket, drar jag slutsatsen att den inte har det, jag tror däremot att 4hjulsdrift ger ett prispåslag, på ca 15-20tkr, jag ser 4hjulsdrifts som ett klart plus, självklart får det då inte vara sådana nackdelar som Volvos gamla system har, då är det avdrag, som gäller.

Mvh Stephan

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
sorry
utgick från att de flesta visste hur ett m-paket såg
men du har helt rätt stephan.
fel av mig..
M-sportpaketet har ovala dimljus.
Framgår ganska tydligt här: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan: diggar starkt din puts på 330:n...
Rolex: Man tackar å de ödmjukaste!

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.