AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
647

byta fjädrar bak på e36

Visa användare
586
wdac
325i -05
har bytt fjädrarna fram å skall byta i bak nu i helgen... dock så kan jag inte komma på hur jag skall göra för att få loss bakre fjädern, har lossat på dämparn så att axeln kommer ner så mycke som möjligt men detär inte tillräkligt för att få ur fjädern..

och mina fjäderspännare funkar inte på så små fjädrar som till i bak :(

tacksam för svar på ev. lösning..

BMW Williams F1 Team.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har du lossat dämparen där nere o ändå inte får ur fjädern så får du nog köpa andra fjäderspännare,, eller försöka trycka ner axeln lite till med en kofot eller nåt. Har du provat att lsita lite i fjädern? den ska inte va så svårt att få ut utan spännare...

lycka till!! mvh Daniel

Ma
96
Martin1
Hopkoket
Lossar du stötdämparen i nedre fästet, så är det bara att böja ner bakaxeln sen... underlättar om man är två i detta moment... då man kan va snabb ut med den gamla och på med den nya fjädern...

Lycka till!
Visa användare
586
wdac
325i -05
ok tackar för tipsen.. har tagit loss dämparn i nedre färstet men jag har inte vart så vass på att pressa ner bakaxeln, har inte laggt så mycke kraft på det utan istället vart lite försiktig med det men ska prova det imorrn söndag :) får be farsan kommer över å assisera med lite vikt ;D

tackar för hjälpen :)

BMW Williams F1 Team.
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Om du lossar kränghämmaren så går det lättare, en bult i varje fäste i karossen.

----BMW ///M3---
Vet inte varken om det gör till eller från men jag had iaf båda hjulen i vädret när jag bytte fjädrar. Kanske kan en sån enkel sak hjälpa eller så är det här bara en puckad kommentar.

Ett järnspett med tillhörande kompis var också bra att ha. Man kan ju vara försiktig på ett bestämt sätt.

/Nebolt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.