|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en 735 iAL -01:a i Belgien som bara gått 8500 mil. Bilen är mörkgrön met med svart skinn och det mesta förutom vinterpaket i utrustning inkl 16:9-nav-skärm. Ungefär vad kan en sådan vara värd i Sverige och vad kan den kosta i försäkring ? | |
| Det är inga problem att själv importera en liknande bil för 165.000 reggad och klar i garaget och E65:orna kryper närmare och närmare 250-gränsen... Så om ditt exemplar är så välutrustat som du säger och skicket är i enlighet med miltal och historiken är klanderfri säger jag 200.000 kr. | |
|
Är det någon i sverige som faktiskt köper en bil utan vinterpaketet? Det innehåller väl bla sätesvärme och defroster? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Vinterpaketet är normalt sätesvärme och strålkastar-rengöring men bilen har ju Xenon-ljus och då är det lag på strålkastar-rengöring Bilen kommer direkt från Belgiens största leasingboolag så miltalen är säkra. Vid leveransinspektion fanns inte minsta anmärkning i protokollet såsom repor, skrapmärken etc. Skall hämta den nästa vecka och glida en omväg via Italien med frugan Misstänker att modellen är ganska ovanlig i Sverige. |
|
|
Hur har du löst försäkringsfrågan på bilen eftersom du inte tänkte ta den direkt till Sverige? Normalt brukar det vara svårt att få helförsäkring innan bilen är inreggad här hemma och jag antar att du inte kommer att köra Europa runt på bara trafikförsäkring. ___ //Ulf |
|
| Jag har en god vän i Belgien som hjälper mig med den saken. Reggar den på honom under tiden. | |
|
Ok, då får man väl bara önska trevlig resa! ___ //Ulf |
|
|
Så här ser bilen ut. Den är tillverkad i Maj 2001 så jag misstänker det är MK4-navsystemet med DVD Länk Länk |
|
|
DVD kom väl först sent 03? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Du verkar ha rätt. Det är nog en Mk III som sitter i min Kolla denna länk för mer info Länk |
|
Scheckheft |
Hej Grattis till en fin bil. Modellen är ovanlig pga att 735 aldrig ingick i BMW Sveriges modellutbud. Mörkgrön förmodar jag är oxfordgrön II. Lite svårt att se på bilden. Iom att detta är en Lang så är t ex sidogardiner bak standard. Däremot tror jag ändå att även din bil saknar en hel del utrustning. Vore intressant att få veta mer exakt. Angående Mk IV: den ingick aldrig i E38. Modell 01 har som standard MKIII. Däremot går det ju alltid att eftemontera. Angående vinterpaket: har jag aldrig hört talas om det hos E38. Har du utrustningskoden isf för detta? Angående priset: lite inne på Listes linje: inte mer än 200 000, troligen ca 20 tkr mindre. E38 ÄR svårsåld. Mvh Scheckheft |
|
Har inte listan i helhet ännu. Får bli en överaskning när jag hämtar bilen. Återkommer hit med detaljer när jag kommit hem efter semestern. Någon som vet vad denna utrustningskod är för något ? 964 Pseudo-Incorporation for LA/SA Konstaterade att jag har CD-uppsättning som passar MkIII-navsystemet för hela Europa av 2004 års modell så jag klarar mig bra på semestern |
|
bmw320cab |
Dom bilarna med dom äkta milen ligger på c.a 110-120tkr netto där nere. Dvs full utr m.m. |
| Har nu kommit hem med bilen och har kört 600 mil med den och den går som en klocka. Den är till salu på bl.a Blocket nu och många bilder på bilen finns här: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.