|
|
|
|---|---|
joafr |
Lampan som varnar om problem med airbagen tändes nyss på min 528 1996 (E39). Är det bara att hälsa på hos BMW handlaren eller kan det vara något enkelt? Någon som har några prisuppgifter? |
|
Standardfel är kontakten till bältessträckaren/ kabel. Tips: Åk till BMW handlarn, har för mig det stod något i forumet om förlängd garati 96-99 max 20.000mil längre ner i forumet. |
|
|
Hej hej! På våran E34 så har vi samma problem. Dock har inte mekanikerna på BMW (Förenadebil) kunnat avhjälpa det. Så vi får leva med en tänd Airbag lampa.. =( Hoppas att inte samma sak händer med dej.. |
|
|
Jag skulle aldrig köra omkring med tänd airbaglampa, då det är fel på systemet. Kan t.o.m vara så att airbagen inte utlöser vid en allvarlig krock, eller att den utlöser under färd utan krock ! Tänk på det ! OO=00=OO /F.Nilsson. BMW CS:2303 |
|
![]() 2.228 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Om airbaglampan lyser, kommer INTE airbagen att utlösa vi krock. Att lampan lyser betyder att det är fel på något,eller att det fårr en störning som är onormal. Och sätter då airbagen ur funktion. Detta resetar man på BMW, ofta utan kostnad. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.