|
|
|
|---|---|
|
Ska byta stiften, NGK men vilken modell? Som jag förstått så finns det olika modeller av NGK, vilken använder ni till era E46:or? ------ Länk Länk | |
|
NGK BKR6EQUP Ta bare ut en av pluggene dine å sjekk hvilken plugg du har :) Du får også tilsvarende plugger fra Bosch og andre merker.. |
|
| Champion RC89TMC eller om du vill ha ett bättre stift, så tar du deras EON2 | |
|
BMW-bilar i allmänhet och nyare BME i synnerhet brukar vara lite kinkiga på rätt stift, så jag ser ingen egentlig anledning till att inte använda NGK som sitter monterat från fabriken... NGK BKR6EQUP med fyra sidoelektroder och mittelektrod i platina är korrekta stift, som Intrudah skrev. Det är dessa som säljs hos BMW med BMW-logga på porslinet. (De har även Bosch FGR7DQP, som också har fyra sidoelektroder och mittelektrod i platina - kostar ungefär lika mycket = ca 150kr/st) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar:) ------ Länk Länk |
|
|
Har själv kört NGK i många år, och "vägrat" köra på annat. Men efter lite forskande visade det sig att NGK är mer universal än många andra, man kan lite felaktigt säga att de inte är lika tighta som andra stift.. En bekant som är i MCkrängarbranchen brukar säga att "jag säljer NGK, inte för att de är bäst, för det är de inte, utan för att folk vill köpa de" Bosch, ACDelco har inte funkat bra, däemot Champion, och som nämnts NGK Skruvade i EON1 i en 525a och den gick kanonfint efter det! Kan ha varit placeboeffekt kanske...? Men.. jag har ju märkt förr... här finns väldigt många "Bara original duger.." Men om inte annat kan väl priset på Champion vara lockande? RC89TMC ca 45:- och EON2 75:- Med enkel matematik... får man fram... viss förtjänst.. värt att notera för de som så glatt förespråkar Biltema... |
|
|
Förresten.. krossar man BKR6EQUP mot Champion, får man fram RC89TMC.. 6xNGKá 150:-= 900:- 6xChamp.á 45:-= 270:- 630:- över till bränsle... |
|
|
...fast du måste byta dem dubbelt så ofta (BKR6EQUP håller 10 000 mil) - plötsligt var "förtjänsten" halverad och då har du inte räknat med kostnaden/tiden för bytet... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För övrigt så står det BMW på ena sidan porslinet och NGK på den andra på fabriksmonterade stift. :) Enda gången jag sett att både bilmärkets logga och tillverkarens står på samma stift med lika stor text. Longlife BKR6EQUP kostar drygt 50 spänn i USA och är även billigare i England är väl bara i Sverige dom kostar 150 kr st. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.