|
|
|
|---|---|
djspirit |
vad orkar dom? funderar nämligen på lmm om det är samma som 323 så orkar den ju 150-160 hk lätt men är det samma som 325 så orkar den ju 200 lätt någon som sitter på svaret detta och sen spridarna har funderat på 535 eller s... 9000 spridare men vad klarar orginal och är det samma i 2,0-2,3-2,5 tacksam för svar |
|
Nja spridarna kan jag nog säga att det inte samma som på 2.5 i allafall. Men lmm kan nog vara samma. vad har du för nummer på den ? En kompis till mig har turbo konverterat sin med orginal lmm och de funkar så du behöver nog inte oroa dig.. |
|
djspirit |
lmm 0280 202 031 BOSCH spridare 0280 150 208 BOSCH någon som vet storlek på dessa eller var man kan kolla det |
|
spridarna flödar 130cc så de är inte mycke... |
|
|
Men dom flödar ju de vid 2.5 bar. Ställer man upp bränsletrycket så räcker dom en bit ändå. Flödar inte så mycke mindre än vad 325 spridarna gör för dom kör väl på 3 bars tryck har jag för mig. Jag kör med orginalspridare och lmm och har väl minst 160 hk iaf. / Johan |
|
djspirit |
är du säker på att dom går på 2,5 har hört 3 vad stämmer |
|
jupp, 2,0:an ligger på 2,5 orginal o 2,5:an ligger på 3bar. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Den luftmängdmätaren sitter enligt bosch på E30 320i och 323i samt E28 520i. | |
| Även spridarna sitter i både 320i och 323i samt 525E 2,7 | |
djspirit |
okej då får det bli större spridare nu då ,målet ligger ju dock bara på 200 hk och det bör väl inte vara några problem med 0,7 i laddtryck |
| mja. | |
djspirit |
? mja? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.