|
|
|
|---|---|
|
JA är det någon som har någon iden på det , hade ett inlägg ute på det förut men jag har tagit bort det tror jag:(, det va någon som hade en bra i den kommer jag i håg , men jag har inte hunnit fixa det en , för bilen har stått på verkstad de senaste månaderna:(:(, men nu så är den tillbaka så nu är det nya tag som gäller, mvh broman | |
|
Jag är lite osäker på konstruktionen på E28 men troligen är det ganska lika E30. Spakstället är upphängt i gummibussningar samt några plastbussningar. Dessa slits och gör att spaken glappar mer eller mindre. Att köpa delarna är inte farligt dyrt och har man inte tummen mitt i handen så klarar man att byta ut dessa delar själv. En enkel sak att böja med är att byta den "plastskål" som håller kulan spaken. Den slits ofta och ger ett glapp. Sök lite på ämnet då det har varit uppe många gånger här på forumet. /Anton |
|
| Konstruktionen är exakt densamma på E28 som E30, så gör en sökning i 3-serieavdelningen, det var en riktigt bra tråd uppe för bara några dagar sedan. | |
|
Jag letade reda på tråden åt dig, det finns ett inlägg på andra sidan som listar exakt vilka delar som man byter Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.