|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Läste i nån biltidning (bilsport?)för en del år sedan om en firma som klämde i en herrejösses motor alá V12 i en liten bmw. Det jag mins tydligast var att bilen hade dubbla instrument tavlor, en för passageraren. Någon som vet vad som blev av denna eller dessa ty jag vill minnas att det skulle göras en derie bilar... Eller var allt bara en fejk? Ove Rulla fortfort!!! | |
|
fasen oxå... "en derie..."? En SERIE... börjar bli trött... Ove Rulla fortfort!!! |
|
|
Fanns/finns väl en E36 Compact i Norge som var benådad med en V12a? Vill minnas att den var svart i kulören. Kan det ha varit den kanske? /Anton |
|
|
Compact låter bekant men färgen var nog silver. modellen var en 318 tror jag. Vet du om det blev serie eller bara EN "jävligt kul grej"? Rulla fortfort!!! |
|
|
Vet även att de finns en e30 i Tyskland som dom klämt ner en 750 motor i,de är bra gjort. Har vart uppe länkar här om den.. |
|
|
Länk /Anton |
|
| Synd att det är så svårt att få tag på manuella lådor till V12:orna, annars hade jag kanske klämt ner en i en E28, det har varit en dröm länge | |
|
Anton! det är inte bilen som kopplad till länken som jag menar, jag kom att tänka på den silver färgade då såg den svarta på A-P sidan om ovanliga bmw Ove Rulla fortfort!!! |
|
|
Ove W.: Min post av länken var mest menat till Haas. Borde ha skrivit det. Sorry /Anton |
|
|
Stallkamrater är alltid förlåtna! Det där med 750 spis låter oxå träffande, minns att det blev VÄLDIGT trångt. Knappt att fukten klarade av att rinna ner mellan skärm och motor. Man kanske får lov att smyga in på "3-serien" forum och blotta sig lite. men det får nog bli i idagbitti, orkar just nu bara hålla ena ögat uppe... Väl mött... Ove Rulla fortfort!!! |
|
|
Tror du tänker på Dynamic Racings 3-serie compact... Italienska grejjer! Med Bmw:s tolva uppskrämd till 427 hk... |
|
| Var det inte någon som tryckte ner tolvan i E21 för några år sedan också? :) | |
|
Jo det var någon som la en v12 i e21..Såg den var till salu för något år sedan..Haman i Tyskland har petat ner ett antal v12 i små bmw. hjorten |
|
|
finns ett ex antal e30 v12 här är 2 ex Länk Länk En ok v12 kostar nästan inget i dag och en hyffsad e30 kostar inte många kronor, så med lite vilja, våld och vaselin så får man ihop en 350i för vettiga pengar /Pelle |
|
|
Såväl Racing Dynamics som Hammann gjorde E36 med V12or Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej på dej gasar magnus... Måste man söka inlägg först och fråga sen? Detta är väl ett forum? For / um: plats eller sammanhang där något (lämpligen) utspelas eller framläggs, exempelvis diskussion. Ville bara ventilera en sen aftons kranka tanke med likasinnade i nattligg timma... Ove Rulla fortfort!!! |
|
|
Jag känner också igen den där E36 318Compacten. Silverfärgad med motor och växellåda från 850CSi och med kardan, bakaxel och hjulupphängning från Z4 om jag inte minns helt fel. Måste vara rätt svår att behålla körkortet i, hehe. |
|
| Bilen måste bli sjukt framtung med en tolva när den ursprungligen är designad för fyror och sexor. Vad händer med den stackars framvagnen tro? Väghållning i Snöplogsklass... | |
|
Komme oxå ihåg bilen från Bilsport tror till och med att jag har tidningen kvar någonstans. Färgen var en solid grå. Bakvagnen byttes ut till E36 M3 mm. /Fredrik |
|
|
Det närmar sig... Kul att frågan väckte lite intresse, men om någon träffar rätt så hör gärna av er. Vore kul att veta om det blev en serie bilar... Och var de i så fall finns att tillgå. Ove |
|
|
mm, uppgradering av länkarmar och dämpare är nog ett måste, men de ska inte vara några problem. som jag minns det så blev de ingen serie av kalaset. det är ett sånt projekt som riktar sig de som costum beställer sin pärla, som sagt de går alltid att få det man vill har, me lite miljoner i bakfickan. dock måste ja tillägga att jag själv varit inne på att pressa ner en 12:a eller en 8:a i alla fall i min e36, 364hk räcker, men de vore kul me en kompressormatad 12:a på typ 600hk!!!!! man lever ju trots allt bara ett liv!! varför inte ha kul?! "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.