|
|
|
|---|---|
|
Har tagit av toppen å ska sätta tillbaks den på min 325 -93 Vilket moment ska man drar topplocksbultarna med? Har Hayens repbok, men kan inte hitte det, lr så missar jag de för den e på teknisk engelska (inte min speciallite). Tack. /Björn | |
|
Glömde å fråga om man måste efterdra, lr om det itne behövs... packningen ingick i sotningssattsen från motornord... /Björn |
|
|
Først må du ha nye bolter, siden det er strekkbolter, engangsbolter med andre ord :) Toppen skal trekkes til i tre steg Steg 1: 30-32Nm Steg 2: 90° Steg 3: 90° Tiltrekkingsrekkefølge: Länk PS: Jeg tar ikke ansvar for at disse data er rett :) |
|
|
Jo, jag köpte nya bultar samtidigt, så dom har jag. Tack. Är det nån annan som vet om det stämmer? |
|
|
Klippt från BMW TIS, Cylinder head bolts Type: M51 / M41 Thread: M11 Replace, wash and oil screws Jointing torque 80 Nm Loosen all bolts 1/2 turn Jointing torque 50 Nm Torque angle 90 ° Torque angle 90 ° Warm-running time 25 min Torque angle 90 ° - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Type: M40 / M42 / M43 / M43TU / M44 / M50 / S50 US / S52 / M52 with cast iron engine block Thread: M10 Replace, wash and oil screws Jointing torque 30 Nm Torque angle 90 ° Torque angle 90 ° - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Type: M54 / M52TU / M52 with aluminum engine block Tread: M10 Replace, wash and oil screws Jointing torque 40 Nm Torque angle 90 ° Torque angle 90 ° - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Type: N42 M8 / Thread: M10 Replace, wash and oil screws Jointing torque 30 Nm Torque angle 90 ° Torque angle 90 ° |
|
|
Tack, nu ska jag ut å dra till toppen! :) /Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.