AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.450

740iA -94 som behöver kärlek... i massor

Sida 1 av 2
Stackars bil! =(
Länk

Kan inte vara värd många kronor nu, ett listpris på 69000kr känns minst sagt något i överkant (men det är dem väl alltid). Verkar som om den haft ett par tuffa år nu på "slutet". Tragiskt...

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kaross/lack 2 Under normalt skick
Motor/växellåda O Osäker funktion
Inredning 2 Under normalt skick
Bromsar N Normalt skick, se anm
Däck Fram 30% / Bak 40%

Anm./kommentar efter provk. Klassisk Lyx BMW från -94! Följande anm. finns:

"Oljeläckage. Motorn missar, växellådan slirar o växlar ej ok. Vibrationer vid bromsning. Missljud i fram & bakvagn. Båda stötfångarna är spräckta (bytas). Flera trasiga lister. Spricka i v-ruta ca 10cm. Mycket sliten kaross med grova repor, dörruppsl. o rispor samt lacksläpp, lackskav o stenskott. Hf-dörrpanel lös. Fram o backhjälp trasiga. Mycket mycket sliten o smutsig invändigt samt luktar rök."

Finns det verkligen någon som vill betala 12500:- för sånt skrot?...

Mvh
Ja man kan nog tyvärr konstatera att den bilen är... slut.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ojojoj, blir dyrt det där om man vill få den fin igen.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Servicebok Nej
Servicehistorik Inga papper.
Avlyftbar moms Nej
Antal nycklar 1
Svensksåld/imp. Direktimport
Säljare Säljes för Finansbolag
Övriga kommentarer/info.
Direktimporterat fordon
Har varit rökt i bilen. S-däck sitter på fram & v-däck bak på bilen.
C-lås osäker funktion. Punkterat reservhjul. Taklucka ur funktion. Askkopp bak trasig. Trasigt hölje på säkerhetsbälte.

Stackars bil!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Var och kollade på en E32 730i 1990 igår, helt slut den med, Servicebok=Nej, 31000 mil
17 000 mil bara ... Inte så farligt. Kan vara ett fynd, eller inte ...
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Konstigt nog tycker jag att det mest som bjuds ut på bilauktioner.com verkar vara skrot, dyrt skrot... jag har köpte en bil av dem och har varit och kikat på flera. Ofta tycker jag att det skulle vara 2'or där de har 3'or, men det är klart, rackar de ner på bilarna för mycket så blir de väl inte sålda till vettiga pengar.

Det är nog många som köpt grisen i säcken hos dem, fast det är klart, en del har nog gjort fynd också. Denna E38 verkar dock inte direkt vara något fynd, inte för de 17500 den är uppe i nu i alla fall... stackars bil! :o/
Köpt grisen i säcken??..va mena du nu?
har ocskå köpt bil där i från & det är ingen som säger att du MÅSTE köpa bilen när du väl sett den...däremot kan det kosta dej "slagavgift" eller vad det heter.....
alltså även om du lagt vinnande bud,så är det ingen som tvingar dej till köp....
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Säga vad man vill om bilarna, men dom verkar mycket ärliga i beskrivningarna av bilarna. Hos vissa handlare hade nog nästan det där betraktats som "lite småfix".

Är man kunnig bilköpare kan man troligen göra bra köp där.

Sex på alla fyra, roligast så!
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Skulle kunna platsa som reservdelsbil kanske. Nu är budet uppe i 19.000:-

Med vänliga hälsningar Patrik A
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Är man alltså inte tvungen att köpa det man har ropat in? Det låter helskumt! Vad är då meningen med att ha en auktion överhuvudtaget?

Undrar vilka det är som lämnar in sina bilar till försäljning? Det är väl främst dem kvalitén på bilarna hänger på, bilauktioner.com säljer ju bara det de får lämnat till sig. Är det gamla hyrbilar och sådant som inte går att sälja i en bilhall eller genom en vanlig annons?

Någon som vet?

En annan sak jag har funderat mycket på, vart tar alla gamla avdankade taxibilar som rullar i Sverige egentligen vägen när de blir utfasade?
Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Denna bil är säkert likvärdig med många av bilarna i samma prisklass på Blocket m.m. Stora skillnaden är att KVD är väldig noggranna med sina beskrivningar på bilarna för att inte få dåligt ryckte. Och som vanligt så undrar folk varför man ska betala 100-150tkr för en e-38 när man kan hitta en för runt 50tkr, men visst är pengar viktigare än magkänslan så visst.

Länk
li
1.959
liste
535i -89
Markus - nej, det där ÄR ett vrak och ska inte jämföras med de bilar som ligger runt 69.000 på marknaden.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ja, faktiskt, kikar man på bilderna så... trots att de är små så ser man ju att knappt en list sitter rakt eller är hel på hela bilen. Den där bilen är INTE representativ för kategorin "billiga E38'or", den är mycket nära skrot...
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Som jag har förstått det är KVD's idé att ta hand om försäljningen åt vagnparksägare, finansbolag, stat/kommun och liknande. Brukar kolla runt lite där ibland, och det som har slagit mig är hur petiga beskrivningarna av skicket är. Många bilar är ju runt tre år gamla förmånsbilar som vagnparksägarna vill bli av med och som i många fall verkar vara riktigt fina bilar. Ändå blir anmärkningarna många, ofta på sådant jag har svårt att tro att många handlare skulle bry sig om.
Sen finns det ju endel bilar som verkar vara återtag av finansbolag när bilägarna inte har betalt. Dom bilarna verkar ofta vara ganska slut.

Kolla nån gång efter gamla tidningsutdelningsbilar där. Högerstyrda bilar som verkligen behöver mycket kärlek eller en blind köpare :)

Så sanslöst sunkig...
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hehe, tidningsutdelarbilar? Min gud, ja, det kanske är bland det galnaste man köpter. Ratten på fel sida och inte en enda långmil, bara gas-broms-gas-broms hela bilens livstid. Förmodligen inga problem med hopkärvade bromsar i alla fall... hihi! :o)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
quixotic2> Den här är ändå rätt ny: Länk

Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Köp 4 st nya lister på bmw och nya däck med rätt profil så har vi en bra kandidat till 69tkr klubben.
Var och kollade på många lik innan jag insåg att man fick vad man betalade för.

Länk
Den är uppe i 35000:- just nu och kommer nog att få ett betydligt högre slutpris. KVD lyckas verkligen trissa priserna på gamalt skrot. Jag förstår inte varför folk handlar där, då dom oftast är betydligt dyrare än på annons privat. T.o.m bilfirmor (vagnparksägare) har börjat kränga sitt skrot där...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.