|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har problem med bilen, den går ojämt på tomgång (låter som 5 burkar) den hackar och svarar konstigt vid gaspådrag från lägre varv någon sekund, bilen är oxå svårstartad ibland. Tacksam för svar!! *Gasar tills det rasar* | |
|
OBS!! Detta gäller M5 3.8 *Gasar tills det rasar* |
|
|
Kanske lambda sonden (staving) ? Nån annan kanske har en bättre ide? Om denna är paj eller kass så går bilen inte särkilt bra iaf! Hoppas de löser sej! Mvh / Martin |
|
|
Hmm tändspole kanske Just real M-power |
|
|
Hej! Har du tvättat motorn nyligen? Isf skulle jag lyfta ut tändspolarna och kolla att det inte ligger vatten i tändstiftshålen (kan vara värt att kolla oavsett). annars kan det ju vara t.ex trasig tändspole som nämt ovan. MVH:Sakke |
|
|
Hej! Kolla rotor och lock... min betedde sig lika. I mitt fall var det rotorn som var trött. Lycka till med en rolig bil :-) Mvh Jocke W |
|
|
Jocke W: 3,8:an har ingen fördelare. |
|
|
OK... sorry Mvh Jocke W |
|
|
Ok tack för alla förslag, ska börja med vattentipset, eftersom bilen är nyiköpt är risken stor att den e motortvättad *Gasar tills det rasar* |
|
|
*SUCK* idag varnade datorn för lågt oljetryck oxå=( oljan luktar helvete och blir bortstött från oljestickan när ja drar upp den, nån sov vet vad som kan ha hänt, bensin i oljan? *Gasar tills det rasar* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.