|
|
|
|---|---|
|
Efter ett inbrottsförsök ska jag visa verkstaden att larmet funkar men hur gör man det? Vill ju prova innan först så det inte visar sig vara paj. Vevade ner rutan och låste med C låset men då aktiveras inte larmet. Upp med rutan och låste igen och då!!! aktiveras larmet och dioden blinkar. Tips? fyrhjulsdrift är roligast! | |
|
Om larmet har en rörelsesensor för kupen är det väl naturligt att det inte skall gå att larma på med rutan nere. Det är min teori. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Låter som en bra teori Sitter nämnda sensor vid värmereglaget möjligen? sitter nått där som jag undrar lite över fyrhjulsdrift är roligast! |
|
| Lås in dig själv i bilen! Det tar ett litet tag innan larmet aktiveras, därefter är det bara att börja vifta på armarna! | |
|
Larmet går väl på nyckeln? Får inte igång larmet med fönstret uppe, får be flickvän om hjälp helt enkelt fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Är det inte verkstadens ansvar att kontrollera ditt larm? Sensorn vid värmereglaget antar jag är input för kupetemperaturen. Larm sensorn för kupen brukar sitta som en liten "bule" i taket mitt i kupen. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jo det är det men om det inte funkar enligt dem så är det 2000:- i självrisk. Tänkte vara säker på att det funkar innan jag åker till dem. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Vet inte om det är lika på min E39 som på din, men jag kollade genom att låsa upp bakluckan med "plastnyckeln" för att efter det öppna. Eftersom jag larmat på vanligt sätt innan så tjöt larmet. Kanske går att göra så med din också. Ha en fin... T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.