|
|
|
|---|---|
|
Min 320 -89 startar inte... åkte med den igår kväll och den gick perfekt, men i morse startade den inte alls.. Startmotorn går men den tänder inte, provade för en stund sen och då tände den till och startade men dog lika snabbt igen... Säkringarna till bränsle pumpen var hela. Jag misstänker att bränsle pumpen lagt av, för jag antar att felet är att den inte får nån soppa... Eller vad tror ni? Tacksam för svar! | |
| Inte nån som vet nåt? | |
|
Prova att skruva bort bränsleslangen och stoppa ner den i en flaska och vrid på starten. Kommer det bensin i flaskan är pumpen hel. Sprutar ganska friskt. Då du har en 89:a antar jag att bränsleslangarna går in framtill på motorn och den slangen du ska skruva bort sitter under bränsletrycksregulatorn. Har du ingen slang där så sitter den baktill på motorn. Du kommer isåfall enklast åt den från passagerarsidan. Sitter på fuelrailen under (eller vad man säger) insugsgrenröret. ///BMW - Was sonst! |
|
| Lyft upp baksätet och tvångskör bränslepumpen direkt på stiften. Då hör Du om den går eller inte. | |
| Låter som om pupmen är kass, så uppförde sig min gamla bil också när pumpen hade lagt av | |
|
Ok jag ska kolla pumpen imorgon... Tack för svaren! |
|
|
Kollade lite idag.. Gick inte fram någon soppa till bränsle filtret i motorrummet... Sen lyfte jag på baksätet och kände på pumpen och den vibrerade och väste när jag körde på starten, sen lättade jag lite på slangen men tog inte bort den helt, men då trycktes det ut soppa där iaf... Sen satt det ett bränsle filter under bilen på vänster sida, jag lättade lite på ingående slangen där med och det trycktes ut bensin där med.... Jag tror det är det filtret, men känner mig osäker.. Nån som kan ge mig ett svar???? |
|
| Ingen som kan säga nåt??? | |
|
Har kollat lite mer idag.... Pumpen drar ju fram soppa till motorn, har även kollat reläet till pumpen och det verkar funka med.... pratade med nån som sa att ev det var nåt strul mellan styrboxen och reläet till bränsle pumpen.... Själv har jag slut på ideer nu.... Hjälp snälla nån!!!! ????? vad kan det va??? |
|
| Pumpen skickar alltså fram soppa ända till spridarna? Och den skickar fram det även utan att du tvångskör pumpen? | |
|
Jag lossade bränsle slangen både vid filtret nere vid silent blocket på vänster sida och även uppe vid pumpen, och då forsade det ut bensin när jag körde på starten. Har dock inte kollat längre fram än till fuel railen, jag lossade bara slangen uppe där fram. Har inte lyft upp pumpen ur tanken... det jag tycker är lustigt är att jag har för mig att det brukar väsa lite om pumpen när man drar på tändningen, men här är det knäpptyst... Jag vet inte alls längre....???? |
|
|
Om jag inte missförstått, så får du alltså bränsle ända fram till motorrummet genom att köra på starten? Isåfall funkar ju iaf pumpen och pumprelät |
|
Niclas.S |
HJÄLP mig med, jag har liknande problem fast jag ska starta ny tråd om det, har letat men man blir ju inte tokig på nått. OO=00=OO |
| Ja jag får soppa fram till motorrummet genom pumpen... | |
Niclas.S |
Jag med men inte in i cylindrarna... OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.