|
|
|
|---|---|
|
hejsan , och tack för ett toppen forum! jag har en BMW 540 som jag tyvärr håller på att bli galen på , har nyss köpt den , har nästan bott i garaget för att försöka få fram vad detta skrapande/knackande ljud kan vara vid acceleration , från stillastående och vid kick-down då bilen belastas som mest skrapar det och dunkar i bakvagnen , har kollat silentblock , har bytt klump , har också rivit ner och kollat mellanaxel , hardyskiva och stödlager verkar nytt prislappen från mekonomen finns kvar än , och då såg ja till slut att bussningarna till automatlådan var av , och det syntes att drivlinan hade skrapat i karossen , så snabbt köpte jag nya och tänkte nu är eländet slut , men icke de =( , håller på att bli tokig , kan de vara bussningen som håller upp klumpen? , eller vad finns kvar att kolla över? , vore tacksam över tips! /540Norr | |
|
Prova byta ut bussningen till klumpen. Du kan även använda sökfunktionen. Fins ett par liknande trådar. Hoppas det löser sig. |
|
| hej , jo måste nog testa det , de är juh så irriterande på en annars så underbar kärra =( | |
|
Löste det sig någon gång? Har samma fenomen på min. See Ya! Alex |
|
|
Kolla motorkuddarna! Väldigt vanligt att båda är helt av på dessa bilar! Veåttan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.