AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.333

Bra pris för omlackering?

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag har fått min motorhuv repad och ska inom kort lämna in bilen för att få den omlackerad. Tänkte ta backspeglarna på samma gång då lacken på dessa inte är i toppform. Har pratat med en lackverkstad och fått prisuppgiften 1500-2000 kronor för bara huven. Är detta ett bra pris?

Har också tänkt byta BMW-emblemet på huven eftersom repan delvis går över det. Någon som har en uppfattning om vad det kan gå på? Görs det av lackverkstaden?
KW
113
KW
740iA -95
Låter som ett bra pris för en huv. Speciellt om det är med papper vilket jag antar? Se till att nya lacken blir bra. Tala om för han att du är pedant och inte accepterar nyansskillnader, lackdamm o.s.v.
Visst fabrikslack kan man inte räkna med men nästan...;)
Emblemet köper du på BMW, låt dem trycka dit det efter eller så gör det själv. Väldigt enkelt, sitter med två piggar som ska tryckas ner i hålen bara. Ta bort det gör du med en mejsel, försiktigt under kanten. Skulle du slinta gör det inte så mkt eftersom huven endå ska lackas..Pris för emblem ca: 200 kr.
Bytte på min.

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Bra pris om det är bra jobb, enligt listan ligger en huv till E38 på 3633 kr + moms.
Emblemet tas bort före lack för att slippa maskkant runt det, och trycks dit igen efter lack.
Be lackeraren trycka dit det åt dig efter lack.
//Jocke
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Låter som om priset är bra. Tack!

"Speciellt om det är med papper vilket jag antar?"

Papper?
KW
113
KW
740iA -95
om du får kvitto i handen efter. Som Jocke skriver brukar en huv vara betydligt dyrare att lacka. 1500- 2k är ju vad det brukar kosta kvällstid. Somsagt se till så att lackeringen blir bra.

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Ah, då förstår jag. Självklart ser jag till att det blir bra gjort, och vitt hela vägen... med mindre än perfekt resultat nöjer jag mig inte. Målet är ju att bilen ska vara perfekt utseendemässigt :)
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Inte för att jag bryr mig så där jättemycket ,men det verkar vara en ständig replik i alla trådar som har med lackering att göra.
Jag driver egen lackering och strävar efter att göra staten nöjd, men handen på hjärtat....hur många har kvar kvittot efter nån vecka? det ligger o skräpar i nån ficka, handskfack, i börsen eller nåt liknande som man städar ut o slänger så småningom, inte sant?? Om man däremot som privatperson fick göra avdrag i deklarationen för utlägg på sin bil tror jag folk hade sparat det även i framtiden också....
Som jag ser det är kvittot för en privatperson värt ungefär lika mycket som kvittot från konsum på ett par liter mjölk.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Själv sparar jag /alla/ kvitton och papper som har med bilen att göra i en pärm. Dels för mitt eget höga nöjes skull, dels för att det ser bättre ut för en ev. framtida köpare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.