|
|
|
|---|---|
|
Saken är att jag är petig gällande sånt här. Köpte M5-emblem till bakluckan igår. Men bmw har inga mallar what so ever för exakt placering. Tittade lite på bilannonser och då ser man att många sitter "nästan" rätt. Att jag vet det är att jag tack vare en försäljningsbroschyr på M5 numera är proffs på "ämnet". Jag mätten alltså från broschyren och jag tycker det blev jättebra. Tänk allt ska man få fixa själv... Nicke | |
|
Det är bra att vara noga med sånt för det syns tydligt när det sitter åt helsike. Bra gjort att mäta upp! //Schnitzer |
|
| köpte emblem idag också,undrade samma sak.Nån som har nån bra tips? | |
|
Hej! Skulle inte det kunna vara bra att lägga in på "Gör det själv" eller under annan rubrik här på sidan? Hälsningar Björn |
|
|
Haha, det där har jag också undrat över. Undra vad som är "rätt"? Kan du inte lägga upp en länk till en bild där det syns tydligt och sitter rätt (enligt broschyren)? Eller, än hellre på "Gör-det-själv" då givetvis. :) Mvh speakman |
|
|
speakman: Om du leter efter hur du ska montera emblemet på din E34 M5 så har du det här: Länk //Schnitzer |
|
|
Hmm, men dessa E34-mått stämmer inte enligt originalbroschyrer från 1990. Där sitter de mer rakt över det vita backljuset... Inte helt lätt detta! Nicke |
|
| Nicke, titta inte på bilden, den verkar vara lite missvisande. Gå efter måtten A och B istället så kanske det stämmer bättre? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Be någon med emblem mäta åt dig, BMW har mallar men inte till M5 utan enbart till "vanliga" modellbeteckningar vad jag hittar. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för engagemanget. Jag har mätt med skjutmått från den svenska fsgbroschyren, och är tämligen säker att jag fått till det helt rätt. Nu sitter det där och jag är jättenöjd. Mycket snyggt är det! Konstigt är att M5-emblemet sitter lägre ner är de "vanligare" emblemen på E39:or. BMW krånglar till d ibland, men det finns säkert en tanke bakom. De har ju alltid rätt enligt mig;-) Nicke |
|
| Nicke_m:skulle du kunna ge mig måtten,hittar ingen m5a på stan :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.