|
|
|
|---|---|
|
Tänker privat importera en Z3 3.0 2001-2002, 2-4 tusen mil från en handlare inom bmw.de (en sk "partner"). Har någon erfarneht av något liknade. Bilen kostar omkring 22.000 Euro. Handlaren ligger i sydvästra hörnet av tyskland och verkar seriös. Han erbjuder den sedvanliga EuroPlus garantin, skickar bilder som jag ber om, fixar reg skyltar osv, tom hämtar mig på flygplasten ca 100 km från bilfirman. Bilen har haft en ägare tidigare och är aldrig servad. Kan en sådan bil vara skum? Fallgropar? Jag importar i första hand för att utbudet av Z3 3.0 i Sverige är ganska begränsat. /Chris | |
|
Låter som en vettig deal. Du skulle kunna be o få en kopia faxad på fzg-brief så att du kan ringa den tidigare ägaren o kolla lite med honom angående hans erfarenheter av bilen (mätarställning?, krockad? problem? m.m.). Kostar inte mycket men ger desto mer i form av trygghet innan bilen är hämtad osv. Köper du genom en Bmw-handlare så är det inte så mycket som kan bli fel. Klockrent om man inte är så "hemma" på bilimport men ändå måste köpa i Tyskland pga större urbud etc. Lycka till. mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.