|
|
|
|---|---|
|
5-serien har gått om 3-serien i försäljning i juni. 260 femmor mot 252 treor. Ettan köpte 77 st i juni. E90 säljer dåligt för nu borde väl dom som beställde först ha börjat få sina bilar? Källa: Bilsweden Keep your distance! | |
|
Clibsport: Fråga: Är det något på din bil som du saknar i utrustningsväg och som du ångra att du inte tog med?och vad skulle du inte välja igen |
|
|
starre: Jag saknar comfort access, avståndsradar, kommer inte ihåg vad den heter på BMW språk och delläder. Jag gillar allt på min bil var lite sur på sportfjädringen i början men nu när jag vant mig så kommer jag att välja det på mina framtida BMW:ar med. Gillar inte farthållarspaken då den hamnar där jag förväntar mig blinkersspaken. Så många medtrafikanter har fått sig ett helljusblink när jag tänkt mig att sänka farten på farthållaren. Keep your distance! |
|
|
Jag tror att det är leveransproblemen som spökar för E90. Dessutom väntar säkert många på nya touringen som kommer i september, och utgående E46 touring har sluttillverkats. Även coupé/cab lär ha tappat väsentligt av modellskiftet, särskilt då nya modellerna kommer till våren. Desto bekymmersammare är det med 1-serien som säljer extremt dåligt. Den är definitivt för dyr, den ligger på tok för nära 3-serien prismässigt. Än om 1:an är en riktigt snygg, trevlig och dessutom riktigt kompetent bil på de flesta sätt, är 198' för en 116i rena rånet!!! 1-serien som skulle bli en storsäljare... //Chrille |
|
|
kan det inte vara så enkelt att modellen inte faller folk i smaken. |
|
|
Korak: Nej. |
|
|
acey Den saknar helt enkelt attityd för mycket familjebil. Siffror ljuger inte.... |
|
|
Jag törs hävda att ingen bil i lilla mellanklassen har lika mycket attityd som BMW 1-serien. A3 och Golf är i mina ögon rejält menlösa och gråtråkiga vagnar med feg och intetsägande design interiört som exteriört. Dessutom är bilarna ganska medelmåttiga i det mesta... BMW 1-serien, däremot, har väldigt karismatisk design (like it or not) och utmärker sig även med bakhjulsdrift. I mina ögon finns det ingen "Golfklassare" som har lika mycket karaktär som 1:an. Därutöver är det ingen dålig bil, utan riktigt kompetent i det mesta (inte minst säkerhet, väghållning och komfort), förutom utrymmen och utrustning bl a. Jag tror den dåliga 1-serieförsäljningen beror till störst del på prissättningen. Den ligger för nära trean i prislistan. Den som väljer en 318i istället för en 118i får mycket mer bil för pengarna utan att det känns så värst i plånboken. //Chrille |
|
| bmw_chrille: Herregud! Har du kört A3 Spb 2.0TFSI Quattro? Helt underbar körkänsla. Ger 1-serien pisk tio gånger om. Sen kan jag hålla med om att Audis design inte är den mest spännande varken inne eller ute, men nya A3 (med "gapet" fram) är ett stort steg framåt jämfört med föregångaren. A3 Sportback vs 1-serien "hängbuksvinet" är dött lopp designmässigt, visst ser 1-serien tuffare ut (i vissa vinklar) men A3:an är mer stilren, orörd av Chris "förgöraren" Bangle som den är. | |
|
Sifrorna för juli: 317 Treor mot 290 samma månad förra året. 245 Femmor mot 234 ifjol 36 ettor mot 8 förra året Alltid lika kul att spöa Mercedes... MB C-klass 100 MB E-klass 131 No More Limits! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.