|
|
|
|---|---|
|
Ska försöka hjälpa en släkting att montera bort dörrsidan inifrån på hans e39, höger fram. Jag vet att jag har läst hur man gör i något inlägg här på forumet, och jag har sökt nu en halvtimme utan resultat. Kan nån hjälpa mig att hitta länken alternativt förklara hur man gör för att ta lös dörrsidan på bästa sätt (så hel som möjligt) Dörren är nu låst och går inte att öppna! Säkringar är kollade... BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk | |
| Länk | |
|
bayern münchen: Nej, inte den! Vi måste montera bort dörrsidan inifrån med en stängd dörr. Den där länken hjälper oss tyvärr inte.. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
| oki sorry. | |
|
Detta skrev jag i en tidigare tråd, hoppas det kan vara till någon hjälp!! Jag tror jag vet vad det är som har hänt!! Detta du beskriver har nämligen hänt mig fast på en bakdörr.. Jag fick lirka upp den tygbeklädda "skivan" på dörren, den sitter med en lim sträng.. sen tog jag en hål såg och gjorde ett hål bakom skyddet, som jag vikt undan en bit.. Därifrån så får du pilla som bara den med en svetstråd eller dyligt i någon timme tills du fått upp låset.. Svårt att beskriva men du kommer förstå och se när du väl ser själva låsenheten.. När du väl fått upp dörren så är det bara att plocka av dörrsidan och plocka ur hela låsenheten, där är det troligen så att fästet för en fjäder gått av.. Borrade själv ett litet hål i låshuset och satte fast fjädern med en m4 bult och mutter.. Orginal så är det en mycket dålig infästnig av fjädern... Sen är det bara att limma dit biten du sågade ut med smält lim samt dra en sträng på "skivan"... Blir kanon kan jag säga!! Syns inte ett märke på min dörrsida!! Svårt att förklara med text men jag hoppas du får ordning på ditt lås!! Det är bara att du hojtar till om det är något du undrar över!! Lycka till!! //Jocke Even the worst day diving, is better than ANY day at work... |
|
|
Kanske ska uppdatera den här tråden.. var ju nån månad sedan jag fixade dörren.. Det som hade hänt var att en kabel hade "ärgat" sönder inifrån i dörren. Därför var det ingen ström till varken centrallås, elspegel eller elhiss. BMW öppnade dörren genom att plocka bort den nedre kromade listen utifrån på dörren. På så sätt kom de åt centrallåset, men som de var tvungen att offra. Sedan gick det att öppna dörren! Det blev ändå billigare än vad jag hade räknat med.. ett nytt centrallås för ~1500:- istället för en ny dörrsida för ~5200:- BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.