AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.361

Runda repor av dålig vaxmaskin

An
38
Ante.T
BMW 328IT-97
Gick och köpte en billig rondellliknande vaxmaskin och vaxade min bil med Autosmart polish med hårdvax och nu syns det som runda repor på hela bilsidan...eller dom är lite som halvmånar....En kille som hade använt en likadan maskin hade samma resultat när jag var och kollade i stark solljus.....

Hur får jag bort dessa repor??? Dom är ganska så ytliga...som tvättrepor ser dom ungefär ut...eller som att det skulle ha fastnat som något fett på bilen och man har örsökt torka bort det :P

Har försökt först med bara avfettning eftersom det såg så "Fettigt" ut
Det är polerrosor och det blir i princip alltid sådana när man polerar med en roterande maskin.
För att få bort dem så måste man köra med en ocillerande.

///Micke
Touringklubben: Länk
An
38
Ante.T
BMW 328IT-97
Det var just det jag gissade..Försäljaren skyllde ifrån sig när jag frågade om det blir såna..Han menade att det INTE skulle bli :P När snålheten bedrar visheten :)
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
vändrepor även kallade, har själv börjat använda ett steg mjukare polerrondeller på roterande maskinen, det minskar avsevärt mängden polerränder/rosor osv , tar nån minut längre polertid per skärm el dörr, men är värt det tycker jag eftersom man behöver mindre efterarbete innan man lägger förseglig el vax.
Jag tycker du ska ta en oscillerande maskin med en ganska mjuk rondell och köra länge o noggrant med ex lahega 11 eller 17. du kan också använda 11:an en sväng först o avsluta med nr 17 då den är lite finare.
//Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.