|
|
|
|---|---|
|
Underbar vagn i vitt! Blir sugen på att lacka om min.. Finns inte många modeller som gör sig så bra i vitt, kanske är E9 den bästa - eller? Länk Länk | |
|
Scheckheft här på forumet har en mycket snygg vit Länk Personligen som gillar jag stora vita bilar,tyvärr så hade den bilen du länkat till tattarchrome runt hjulhusen vilket jag avskyr men smaken är ju som tur var olika. |
|
|
Jag kan delvis hålla med dig om "tattar-chrome"-grejen. Ser till 95% sunkigt ut och brukar ofta synas på gamla mercedes med kulsäten och "SEC-huv". Dock tycker jag det gör sig bra på E9 (inte bara för jag själv har det..) och speciellt ihop med BBS Rs-fälgarna som har polerad fälgbana. Men som sagt smaken är ju olika. Schekhefts bil är ruggigt fin! |
|
|
tånni Vad har du för färg på din bil? Precis som du skriver som är det från gamla MB med SEC-huv som jag fått min avsmak från chromet som jag tycker tar över för mycket av bilens egna vackra linjer. |
|
Scheckheft |
Hej "tattar-chrome" är tillbehör till E9 modellen. Länk Nu vet jag inget om bilen du länkar till men den är utrustad med en hel del csl detaljer: windsplit på de främre skärmarna, bakre kofångare. Om det är en äkta csl är lite svårt att säga. Säten är inte original vilket jag tycker är synd. BBS fälgarna är supersnygga. Vitt passar förresten alldeles utmärkt till en E9 :)) Här länken till Werner Hands csl; en unik vagn: Länk Mvh Scheckheft |
|
Personligen är jag lite förtjust i race-inspirerade E9:or. Tycker det är ok med racestolar - så länge de är tidstypsika! De som satt i CSL:en är lagom "raceiga". Det är lite samma sak som att byta originalratten, du har ju exempelvis en fin Alpina sportratt i din och det gör sig ju kanon! bayern münchen: min är fjordblå, se länk Länk Förstår din avsmak för kromlisterna, men det har viss charm då de är original tillbehör och modellen redan i originalutförande har massa krom. |
|
|
Tånni Mycket snygg bil du har. Tittar man i Tyskland så ser man att man får bra betalt för fina exemplar av den i mitt tycke vackraste modellen av BMW. Hittade många fina exemplar på mobile bla: Länk |
|
|
Väldigt få saker slår en vit 2002 turbo.... Keep your distance! |
|
|
Kul att du gillar min bil bayern münchen (de flesta verkar faktiskt gilla E9:ans linjer). Som du säger har de stuckit i pris i Tyskland. En annan modell som man skulle köpt billigt i tyskland för några år sen är Z1, den får man ut mycket för nu. Clubsport, du har helt rätt angående 02 Turbon (tror knappat jag sett den i någon annan färg än vit? Möjligen silver..) i vitt. Vet inte om jag har konstig smak, men jag tycker en 760 Li (E65) kan vara RIKTIGT fet i vitt, lite USA-stuk. |
|
| E28 tycker jag var snygg i Alpinvit när det väl begav sig på det glada 80-talet, tjoflöjt... Men om det nu skall vara vitt på en bil idag så skall det vara cremevitt inte kritvitt. Mini har en rätt snygg vit färg dom kallar för Pepper White. | |
|
Jag tycker vitt är snyggt om det finns detaljer och andra ytor på bilen som bryter av de stora vita ytorna. Andra bilar som tex E60 som bara ser ut som en svullen limpa blir ju spyful vitt. Där behöver man en färg som döljer den oformliga svullo designen. |
|
parolof |
"tattarkromet" är ju tidstypiskt och därför ok tycker jag |
|
Jag tycker vita bilar ser hemska ut om det finns massa svarta plastlister osv runt karossen. Ser lite "sniket" ut... Däremot är det ganska ok med vitt om alla karossdetaljer är samma färg. De flesta nya BMW ser riktigt bra ut i vitt, särskilt E90 3-serien, Z4 och X5/facelift! E34/E36/E38 ser inte så roliga ut i vitt och det mesta (från BMW) dessförinnan ser inte så särskilt bra ut i någon färg... :) //Chrille |
|
|
En M3 E30 är snyggast i vitt. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.