AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
578

Nån som vet om denna 325a?

U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Jag är intresserad av den här bilen Länk.
Är det nån på forumet som äger den?
Vill gärna veta lite om den här, nån som kanske känner till bilen?
Tack på förhand
Mvh Jan.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Hmm, det är en import från -95 har haft 6ägare i sverige, gått ca 190800km vid senaste besiktning 04-08-03...

Kan väl vara ett bra köp, men inte nödvändigtvis.. Har du provkört den? Gör det så kollar du upp vanlig fel, brister och tecken på att bilen har varit hård körd.

Finns ju billigare 325or för de pengarna och som har gått mindre. Men som sagt sås vet man väl inte fören man provkört mm.

MVH
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Dyrt! Det är rea på E36 i hela världen.

mvh
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Att den är Gotlandkörd kan vara bra men behöver inte vara det. Gotland Ring ligger ju där. Otroligt rolig men inget bra för bilen i längden.
Nej skämt och sidor. Menar bara att du får kolla ordentligt på den så den inte är väldigt hårt körd. Men är den snällt körd så borde inte 19000 mil vara några probem.
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Min erfarenhet säger att 325:orna håller bra maskinellt, men att rost ofta finns. Kolla underkant av dörrar och bagagelucka, skärmkanter. Kolla noga så inte bilen blivit smälld vilket min gamla hade. Syns om bilen är omlackad under lister, så lyft på dem!
En svag punkt på 325-spisen är att toppen lätt tar skada vid överhettning ex. om vattenpumpen har pajat. Kolla alltså efter vitt klet runt oljepåfyllningshålet.

Kör dålig väg och se om bak-/eller framvagnen "valsar" i sidled. Är ofta slitna bussningar på dem vilket inverkar negativt på köregenskperna.

Annars är det en mycket rolig och bra bil!

mvh
/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.