|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker det var lite väl larvigt att återkalla körkortet. Problemet med fólk som sitter och tycker och bestämmer över andras öde i tex. Länstyrelsen, är att de inte behöver bry sig om konsekvenserna för personen i fråga. Tycker att böter, lapparna (körkort B och C), samt jobbet är lite väl häftigt straff för händelsen. Det är ju inte direkt gratis att ta korten heller. Olyckor händer. Han "touchade" ju inte bilen med flit direkt. De borde anpassa "straffen" till händelsen. Det vore för övrigt vara kul att få statistiken för indragna körkort inom länstyrelsen själva. Tror mig veta hur resultatet lutar... Kanske nåt för tidningarna? Sen håller jag med om att man MÅSTE vara försiktig i trafiken. Det är otroliga krafter man utsätter omgivningen för. ///Danne Min bil: Länk |
|
| Danne - du tror alltså att Länsstyrelserna runt om i Sverige återkallar körkort lite hit och dit bara för att de vill vara lite elaka och att de själva kör som svin för de behöver inte oroa sig för återkallade körkort - det är ju de som bestämmer? Isåfall tycker jag att du ska ringa din lokala länsstyrelse och framföra din kritik. 08-785 40 00 är numret. | |
|
Liste- Framfört min kritik har jag redan gjort. Och JA, Liste, jag tycker INTE att Länstyrelsen är vidare konsekventa/rationella i många utav sina beslut. Så är det. ///Danne Min bil: Länk |
|
|
Jag förstår lite hur Danne menar, fast man måste tänka på att länsstyrelsen bara gör sina jobb och följer lagen. Dock tycker jag att dom kan vara lite schysta ibland och försöka sätta sig in i andras situationer. När min chef ringde till länsstyrelsen för att försöka få förklarat i klartext vad som stod på vårat papper vi fått hemskickat slutade det med att hon på länsstyrelsen slängre på luren. Kul bemötande.. Vi ringde tillbaka och hamnade till slut hos en bra person som tom gav oss råd vad man ska göra o inte göra osv.. |
|
|
Lite OT, men ändå... Kilroy: Varför drabbar whiplash kvinnor hårdare än män? "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
IQ=pi: Har tydligen något med nackmuskelatur att göra. Syrran blev påkörd bakifrån av en tant som hävde ur sig "här brukar det inte stå någon i vanliga fall". Saken var den att syrran hade nfått stanna bakom en bil som skulle svänga vänster. Detta var på en raksträcka med god sikt. Tanten som körde på bakifrån blev av med körkortet. Det var tydligen inte första gången hon hade blivit av med kortet på liknande sätt heller. Det är ett par år sen men whiplashen sitter kvar och kommer nog alltid att göra så. Jag håller med kilroy fullt ut. Konsekvenserna vid påkörning bakifrån riskerar att bli väldigt stora, därför ska kännbara straff utdelas. Måste ju ändå vara en av dom enklare olyckorna att undvika? Det är ju bara att hålla avståndet till framförvarande. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
cane |
För hårt straff tycker jag. Olyckor händer, enda sättet att undvika det är att förbjuda fordonstrafik. Det gör vi inte, utan väljer att leva med risken då fördelarna uppväger. Men jag gissar att det är det faktum att du körde lastbil som gjorde att de var så hårda. Klart högre krav på yrkestrafik... |
|
I februari 2005 krockade jag med en personbil. Jag körde vid tillfället lastbil (det var alltså i arbetet). Föraren framför mig gjorde en hastig inbromsning vid ett rödljus och jag hann inte bromsa, så jag körde in i honom i relativt låg hastighet, skadorna var ringa. J dredd "Konsekvenserna vid påkörning bakifrån riskerar att bli väldigt stora, därför ska kännbara straff utdelas. Måste ju ändå vara en av dom enklare olyckorna att undvika? Det är ju bara att hålla avståndet till framförvarande." - Står du 15 meter bakom nästa bil vid ett rödlyse? Måste väll ändå se det till händelsen inte vad som har hänt alla andra. Okej om man dunkar i nån rejält bakifrån eller inte ser sig för. |
|
|
Denna "månad" jag blev av med körkortet kommer motsvara en körkortsförlust och arbetslöshet på minst 4 månader.. Vänte tiden för förarprov C var 1,5 månad. Tar dom mitt körkort ska det *** finnas uppkörningstid det datumet jag får återta det igen. Blir så trött.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.