AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.011

Har någon prövat dessa prylar?

Visa användare
64
bushman
323i-83
Någon som vet vad detta företag säljer för prylar. Har aldrig hört talas om det men de verkar ju billiga. Dock så vill man ju gärna ha lite kvalite också.
Länk

Sedan undrar jag om någo har ett bra tips på vad man kan sätta in i en E36 för att få ett bra allround ljud. Har själv inte så stor erfarenhet av billjud men vill gärna uppgradera.

bushman
Robsarve
Finns skäl till att det är billigt. Kinesiskt standard. Vill du ha dit eget märke? (Bushman Audio lät iofs inte tokigt) beställ 250 förstärkare och skicka logtyp så fixar de det.
Visa användare
64
bushman
323i-83
Kan som sagt inte så mycket om sånt, därför tänkte jag att det kanske fanns någon här som kunde tipsa om nåt.
Kan man inget utan bara ska vara spydig så betackar jag mig såna svar.

bushman
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Vore kul att veta hur baspaketet med 2x12" samt steg låter?

//rodge
BmwCS #5251
Robsarve
Inte alls meningen att vara spydig. Det är faktiskt så det är.

De flesta av dessa ger en del effekt men väldigt lite kontroll. Vill man att det skall vara billigt och spela ganska mycket men inte bryr sig så mycket om hur det låter är det ett klart alternativ.

Vad man kan sätta in i en e36 finns det gott om trådar med.

Grundtipset är som vanligt ett fyrakanalssteg på 4 x 50 W RMS och en tolvtumsbas i bandpasslåda samt ett trevligt tvåvägs 5,25" framsystem.

tycker Erik
Visa användare
64
bushman
323i-83
Ursäkta, jag bara uppfattade det som så. Tack för tipset Erik.

bushman
Robsarve
Jag får be om ursäkt att jag var otydlig.

Angående grundtipset ovan så anser jag att man skall lägga ca 2500 på steget, ca 1000 för basen (kostnaden för lådan kommer till) och 1500 på framhögtalarna. Köper man av någon kvalitétstillverkares instegsserier får man då välljud.

tycker Erik
Visa användare
64
bushman
323i-83
Finns det något märke som man kan föredra framför andra. Inte nåt rolls roycé utan nåt bra men ändå inte hutlöst dyrt?
Vissa har jag hört tycker man ska köra på MDS eftersom de ska ge bra för pengarna, medans andra tycker att det är skrot.

bushman
Kolla www.nardik.se de har "superpris" på vissa märken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.