|
|
|
|---|---|
|
Jag stängte ner allt elektronik på bilen och man kunde mäta vid battry att den den drar 0.77 Amp. jag ringde en bilel verkstad och de sa att det ska ligga vid ungefär 0.02 A. Då började jag fel söka men när jag drog saäkring 59 som är för cupe lampor och bak elrutor + centrallås och då kommer den till 0.2 Amp. vet ni vad kan drar, har ni mätt eran 728or nångång om de ligger vid samma nivå eller läggre. Alla lampor är släkta + telefon. har ni några tips ? Nöjd BMW ägare Länk | |
|
Väntade du 16 min.? Annars vänta 16 min och sen mät. Bilen går ner i s k sleep mode efter 16 min.. /Jonas |
|
|
Nej det gjorde jag inte. vaknar den om man opnar bakluckan eller centrlalås? Nöjd BMW ägare Länk |
|
|
Ja..då vaknar den till liv... :-) Men om du drar ut kablarna till multimetern innan så ska d inte vara några problem.. Sen snällt vänta 16 min , sen mäta.. :-)) Jag skulle nog tro att din bil inte drar ström... Om den vill dra ur batteriet, så kan d vara så att du öppnar dörrarna ofta. Eller så så kör du mycke korta körningar.. Bara en tanke.. /Jonas |
|
|
Jag det är så att man oppnar dörrna ganska ofta när man är på semester, den lysre från alla håll, nu är vi på semester och det blir många oppningar att frugan glömmer nåt i bilen eller barnen har glömt,,det blir många oppningar..Jag tänkte oxå på det. men det är bäätre att få bekräfftelse från någon annan oxå. men jag ska mäta iaf som du sa efter 16 minuter bara för säkerhets skull. Nöjd BMW ägare Länk |
|
|
Ja. Det är ju som sagt en och annan lampa som tänds när man öppnar dörren.. :-)) För varje gång som du öppnar en dörr så tar det 16 min innan bilen går ner i sleep mode.. Så öppnar du en var 17:e min, så tar det ett tag innan bilen går ner i sleep mode..=mycke ström. Så koppla in kablarna ta sen en öl medans du väntar.. ;-)) Sen mät. /Jonas |
|
|
Nu jag gjord som du har sagt. jag väntade 20minuter och sedan mäte jag och det var inte mycket. Det var fel på gammla battery oxå. Jag har lagt i ett nytt battery och nu fungerar bra. tack för hjälp Jonas L. Har en trevligt sommar Nöjd BMW ägare Länk |
|
|
Alltid kul att kunna hjälpa till.. Får önska en trevlig sommar till dig åxo.. /Jonas |
|
|
Jonas: Vet du vad det är som är aktivt när bilen inte är i sleep? Jag har sett att tvn vaknar till liv när man öppnar dörren (varför förstår jag inte) men vad är det mer? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
mr-bear: Jag är inte säker på exakt vad som är aktivt. Skulle nog tro att så fort du tar i ex: dörrhandtaget så vaknar bil ur "sleep-mode". Scheckheft är ju en rackare på 7-serien. Han kanske har en mer utförlig förklaring. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.