|
|
|
|---|---|
|
Jag har ju en e34 v8-93 och hittade en annons på en lamelldiff, passar e32:ans (750) på min?? om inte vilka kan jag använda? om jag fattar det rätt så skiljer det på medbringarna på dom oxå,lätt att byta mellan klumparna? finns ju en massa olika "diffar" typ till 535:or och så men jag vill ha lite kött på bena innan jag ringer på nåt.. så snälla kan nån hjälpa mig i denna fråga så blir jag glad (och ja, jag har använt sökfunktionen, finns mycket att läsa om, men inte just nån direkt fakta om vad som passar på min 530) MVH Jimmy | |
|
Troligen passar det, du borde ha stora diffen i din 530 V8, nästan säker, den har en 6-bultad kardan mot pinjongen, o då passar den diffen mellan E34 o E32...... Men det finns även en lilla diffen på E32, ex.vis 730 har den mindre diffen på vissa modeller...... Däremot bör du se till o få någorlunda rätt utvxl, tar du t.ex från en 750 har den 3.15:1 i utvxl, vad din 530 har vet jag ej...... ///Magnus |
|
Paap Reeder |
M5/E34 + 850/840 .... bolt on på 750. Kanske får du byta medbringarna men gissar att du har M10x1,5. MVH /// Paap R |
|
ok, då har jag lite mer att gå på, tack för hjälpen MVH Jimmy |
|
| är det nån som vet vad en m5-91 har för utvxl i bakaxeln? och vad min låda har för utvxl. på 5:an? tänkte räkna lite på motorvarven i motorvägsfart.... | |
Paap Reeder |
... slutvxln har 3,91. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... skall man åka långt kan man inte "tolerera" mer än MAX 500 rpm´s höjning ... tycker jag. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.