|
|
|
|---|---|
| Länk | |
| reg-nr? | |
hampe m3 |
tråkigt.. |
|
Berättade du för ägaren vad du hade hittat? / Joakim Länk |
|
| Nope, bör jag göra det eller?? | |
|
Tommy: Tycker jag. Eftersom då måste han berätta det för nästa köpare. Då är det enkelt att ringa dito och få bekräftat om säljaren berättat det eller inte. Om han inte berättat det så polisanmäler man honom för bedrägeri! M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Exakt. OT: jag är grymt imponerad av din B10BT-renovering, Stephan! / Joakim Länk |
|
|
Och ju mer mätarskruvade bilar som blir "kända", desto svårare blir det att göra dessa bilar gångbara i Sverige. Med tiden kanske dessa små aktioner hjälper till att utrota bilfusket. |
|
|
Ufo: Tack, det värmer att höra! :) M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Som sagts ovan, meddela säljaren om att bilen är skuvad. Han är garanterat redan medveten om detta men ändå... ___ //Ulf |
|
| Har gjort det nu, få se vad han svarar OM han svarar!! | |
|
vad kollar man efter för att se om bilen har korekt angivet miltal tittade på denna nyss Länk |
|
|
robban: Ett sätt är att genom BMW få ett urdrag på vilka garantireparationer som gjorts på bilen i fråga. Där noteras nämligen mätarställningen. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Se till att spara den eventuella mailkorrespondensen och skicka den till nästa köpare. Jag tvivlar på att ägaren upplyser om detta, även om det inte rör sig om några 20000 mil som är skruvade. Flåklypa |
|
|
fredde: går det även att få fast bilen är importerad //Robban (mitt i natten) |
|
| Vilket Reg nr? | |
|
Svar från ägaren på mitt mail: Tjena xxx tack för att du informera mig nu kan jag kräva tillbacks pengarna på förra ägern och inte förlora några pengar.Det var absolut ingen mening o lura dig. Jag tackar o ha det gott. mvh Denny |
|
| Kankse bilen får rätt värede = 250K eller så, när miltalet är känt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.