|
|
|
|---|---|
|
Tja Undrar om det är någon som har FK:s sänkningssats 60/40mm på sin e36:a??? Skulle gärna vilja se hur det ser ut, gärna med 17"!!!(BILD) (Oxå om någon har måttet från nav till skärmkant fram) Vore tacksam för snabbt svar!!! Mvh Johan | |
| www.pure-pf.com.. dom har | |
|
Gert på öland säljer ju FK fjädrar o dämpare. han har bra priser, brukar annonsera o på powerbörsen, |
|
|
Spajjjs: Ja vet, men just därför så vill ja veta hur det blir med dom på!!!!!! NÅGON som har blider?????? mvh johan |
|
|
Här kommer en länk med FK 60/40 på min 328 Touring. Fk fjädrarna upplever jag som något hårdare än H&R 60/40, men då jämför jag förståss med en sådan sänksats monterad på en sedan. Jag upplever inte att bilen "säckar ihop" baktill när man lastar. Länk |
|
|
Scnitzermann!!! Shit va snygg!!! Har du bara fjädrarna eller dämparma oxå?? Vad har du för profil på däcken?? (oxå om du mäta nav till skärmkant, fram!!!) Själv har ja h&r dämpare och weitec fjädrar(ingen aning om höjd på dom!!),men den är ju minst några cm högre än din i fronten!!! Mvh johan |
|
|
Länk Tjejens bil med FK:s 60/40 sänkning komplet med fjädrar o dämpare. Länk |
|
|
Länk Länk |
|
|
maiden, Tackar!!! Jag kör med bilstein dämpare och dom skall ha kortare slaglängd än orginal. Stången på dämparna var iallafall kortare när jag jämförde dem vid monteringen. Profilen på sulorna är 45. Jag valde helt fel då jag efter några dagar märkte att 235/40/17 blivit mer rätt. Återkommer med mått frn nav till skärmkant. |
|
|
scnitzermann: ok!! VÄNTAR på måtten...... :) ja kör med M3 cab fälgar, men 225/45 fram 245/40 bak.... så ja får hoppas att det blir bra...har ca 34-35cm fr. navet till skärmkant fram... |
|
|
maiden, ber om ursäkt för dröjsmålet men nu har jag mått på min bil. Fram nav till skärmkant:326mm, Bak:300mm. Har ställt bilen på en våg för lastbilar för att vara säker på att ytan är helt plan. |
|
|
scnitzermann: Faaan va bra, ja vill ju ha ner min till runt 320mm fram!!! :) visst har gert en speciell fjädersats till touringen???eller har du monterat en som passar på sedan/coupe??? Tack för all hjälp!! |
|
|
Jo, det är en speciell fjädersats till Touring då bakfjädrarna har tjockare tråd diameter för att klara ev lastning. Bara kul att hjälpa till!!! |
|
|
scnitzermann: ok, vad bra!! då ska ja beställa en sån sats!!! Tack igen för hjälpen!! Mvh johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.